Annons:
Etiketthälsa-skador-och-sjukdomar
Läst 2742 ggr
tlover
5/26/14, 1:15 PM

Skydd mot mygg?

Hur gör ni på sommaren för att skydda katterna mot mygg?

Nu har katten vi har nu inte riktigt samma problem som det korthåriga katten vi hade förr men det kan ju bli en hemsk myggsommar om man har otur.

l'm back

Annons:
VildaVittra
5/26/14, 5:55 PM
#1

Vi har ju inte några större problem med mygg här normalt, det var bara ett år som översvämningsmyggan hittade hit från Dalälven (fy satan vad synd jag tycker om folk som bor där efter det), så jag gör faktiskt ingenting för att skydda dom mot mygg.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cahira
5/26/14, 7:17 PM
#2

Ingenting, våra är obesvärade tack och lov.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Torparmor
5/29/14, 2:07 PM
#3

Ingenting här heller


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

cattisa
5/29/14, 10:04 PM
#4

Våra katter har inte haft några problem med myggen, även om vi har mycket mygg vissa år. Vi har ny katt sedan nyår nu, så vi får väl se hur det blir.

På vilket sätt brukar de ha problem med myggen? Brukar de bli bitna någon särskild stans?

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Nelley
5/30/14, 12:16 AM
#5

#4 Jag och min syster var i stadsparken(örebro) med två av hennes katter (inte utekatter) och vi såg när den ena blev biten… (ville inte störa för han var så fokuserad på att fånga en fågel😃) Efteråt så satte sej katten vid en liten skylt… en sån där som det står arterna på träden på latin och han typ tryckte huvudet mot den. Verkligen jättehårt så drog han huvudet över skylten för att klia sej, det var nog inte det här ts menade men ville bara säja…😊 Det var typ förrförrförra(?!) sommaren så… ja. Inget hända ju med katten😃Men jag kan tänka mej att om en fick bitmärken överallt så skulle ju katten kunna riva upp huden tillomed kanske🤔. Jag har ju ingen katt så jag har bara sett det här den enda gången men… kanske kanske…

tlover
5/30/14, 8:30 AM
#6

#4 Nu är det ju inte lika illa med katten vi har nu (långhårig) men hon kan få en mildare variant av det den korthåriga brukade få.

Hon brukade få "extra ögonbryn" av myggbett och knottbett som såklart blödde och svullnade upp. Området där det var som värst var väl 5*2 cm över varje öga.

Det är som sagt inte lika stort problem för katten v har nu (antagligen för att hon är långhårig) men biten blir hon ju och man vet ju aldrig om det blir en "myggsommar" el inte.

Kaninerna är ju enklare, deras burar kläs in i myggnät helt enkelt.

l'm back

Annons:
Fridaaaa
5/30/14, 4:51 PM
#7

Ingenting.  De klarar sig bra ändå.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Robmel
6/4/14, 8:34 AM
#8

Jag testar att blanda Aloe first och en skvätt Aloe Vera liniment i en liten sprayflaska och sprayar en skvätt i nacken på katten. Varken fästingar eller mygg. Använder själv en skvätt på sommarkvällarna, inga myggbett.

Upp till toppen
Annons: