Annons:
Etikettallmänt
Läst 1321 ggr
VildaVittra
2014-06-02 20:20

Baka "vetekatter"

Recept:

Smör
Mjölk
Jäst
Vaniljsocker
Kardemumma
Vetemjöl
Socker

1. Ta ut bakskålen ur köksskåpet, blås för att få bort katthår. Ta fram en degslev och lägg den på diskbänken och ta ut ingredienserna.

2. Sätt på ugnen på 275 grader, lyft ner den sovande katten från stekpannan.

3.Smält smör och häll på lämplig vätska. Smula sönder jästen i bunken, hämta degsleven från golvet dit katten puttat den. Vänd dig mot spisen och ta bort andra lapande katten från smör och mjölkvätskan.

4. Rör ut jästen med lite av vätskan, flytta med andra handen bort långhårskattens svans från den varma spisplattan. Tillsätt socker och smaksättning. Fyll på med mjöl tills det blir lagom.

5. Låt degen jäsa under duk, ta bort eventuella sovande katter ovanpå. 

6. Baka ut degen till bullar, låt jäsa under duk igen.

7. Ta av duken och försök snygga till tassavtrycken i bullarna. Stoppa in dom i ugnen.

8. När timern ringer går du ut i köket och stoppar de kissar som är på jakt i den glödheta ugnen. Ta ut bullarna och lås in dom i ett skåp.

Hur ser det ut hemma hos er? Har ni också "hjälpredor" i köket?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
tlover
2014-06-02 20:30
#1

😃Nja hon hjälper bara till då vi ska plantera och liknande.

l'm back

VildaVittra
2014-06-02 21:03
#2

#1 Det har jag också hjälp med. 😕

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Wony
2014-06-03 13:18
#3

Chili skulle hjälpa till att plantera igår. Dvs, luktar på varje blomma i minst en minut, och sedan kontrollera resultatet noga. I julas skulle han "hjälpa till" att göra smällkarameller. Jag kan meddela att klantiga långhårskatter inte gör resultatet särskilt mycket bättre… 🥵

fulifuli
2014-06-03 23:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Vilka söta katter ni verkar ha. Min och min sambos katt brukar vara med överallt, kanske inte precis hjälpa till lika mycket som att övervaka. Katten vår är lite av den svartsjuka typen så han vill ju ha uppmärksamhet samt veta var vi är.

När jag brukar skriva läxor eller spela spela på datorn brukar katten gärna vilja vara med på ett hörn. Han är inte precis bästa hjälpredan utan mer ivägen, men söt är han iallefall när han kräver uppmärksamhet.

VildaVittra
2014-09-06 21:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Även vid moskok kan man få hjälp med att förvärma äpplena. 😕

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Jassan
2014-09-07 16:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hjälp med att laga mat!😉

https://jazzans.wordpress.com/

Annons:
Thaeri
2014-09-16 03:50
#7

Tarzan har faktiskt lärt sig att på diskbänken är man inte så länge matte är i köket. Typ i alla fall, rå kyckling på diskbänken kan vara ett undantag, men än så länge inte vetedeg.

Och som tur är är han så lättlurad att det går att få ut honom därifrån och stänga dörren om man behöver gå på toa eller så😛

Lisabet
2014-09-16 16:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Våra katter är sällan uppe på diskbänken (när vi ser det), de blir nerkörda direkt.

Men däremot får jag alltid "hjälp" när jag ska klippa tyg.

VildaVittra
2014-09-16 16:40
#9

#8 Men så hjälpsamt att hålla i tyget åt dig så det inte blåser iväg eller så. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Magi-cat
2014-09-18 08:17
#10

Vilka duktiga, hjälpsamma katter! 😃🐱

Kom att tänka på ett par katt-citat:

 "En katt kan med matematisk exakthet räkna ut precis var den ska placera sig för att ställa till med största möjliga uppståndelse." (Pam Brown)

 "Katten har en ofelbar känsla för total koncentration – och placerar sig omedelbart mellan oss och den". (Arthur Bridges)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: