Annons:
Etikettbeteende
Läst 1285 ggr
Jonniis
2014-10-04 08:43

usch

Upptäckte nyss nu på morgonkvisten att våra katt dragit hem en råtta under våran köks soffa när han kom hem inatt, jag anade att han kom in med nått som såg ut som ett löv, snabbt gick det. Jag var så trött så jag inte ens orkade tänka att det var en råtta… Och han som legat och kurrat bredvid mig under natten. Usch. Men det är ju bara kattens natur så det går inte att skälla på honom för det. (: Nu blir det storstädning…


Annons:
VildaVittra
2014-10-04 08:48
#1

Vilken duktig kisse! Fixade frukost åt matte, det är det inte alla karlar som gör. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Stallmima
2014-10-04 09:17
#2

Duktig kisse  👍  😃

Skorpion76
2014-10-04 10:15
#3

Jag säger då det: Katter… Det finns katter och sedan finns det katter! 


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Idunvallen
2014-10-26 20:12
#4

Jag har slutat bry mig när katterna kommer hemdragandes med diverse djur… Händer så ofta så bara att vänta tills de har lekt färdigt eller ätit upp och sen städa efter de😃

Medarbetare på Utekatter iFokus

CasaRamon
2014-10-27 12:05
#5

Igår tog vår katt hem 3 möss som vi fick i present. Om vi inte tar hand om dem direkt så tar hon tillbaka dem. En hamnade under sängen på natten, så nu blir det stängd sovrumsdörr i fortsättningen. Vill inte få presenten i sängen.

[JeanetteK]
2014-10-27 12:12
#6

Min Poker (ungkatt) kom hem med en fågel häromdagen. Den var död men han visste inte vad han skulle göra med den. Jag ville inte att han skulle ta in den utan jag klappade honom utanför och berömde honom. Sen satt han med fågeln i munnen och såg ut att fundera på vad nästa steg var. Sen kom en av stallkatterna och då la Poker fågeln framför honom och gick in. Gizzmo blev glad för hemkörd fågel till lunch! 🙂

Annons:
Evelina!
2014-10-27 16:46
#7

Mina är alldeles för hungriga för att komma in och dela med sig av sina byten (tack och lov), de dödar och äter upp dem i trädgården, himla smidigt.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Skorpion76
2014-10-27 18:07
#8

Jag har hört att när en katt har fångat en rått eller en mus leker han eller hon med sin fångst först innan han eller hon äter upp den.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Idunvallen
2014-10-27 18:43
#9

#8 det stämmer bra det att de gör det. En av mina tidigare katter tyckte det var jättekul att komma hem med levande möss, leka med de en stund och sen tröttna och gå. Så fick jag jaga rätt på musskrället istället och få ut den😃

Medarbetare på Utekatter iFokus

VildaVittra
2014-10-27 18:48
#10

#9 Förmodligen ville han att du skulle lära dig att fånga möss. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Idunvallen
2014-10-27 21:19
#11

#10 ja så kan det vara och det lyckades han med isf. Blev en hejare på att fånga de tillslut

Medarbetare på Utekatter iFokus

Skorpion76
2014-10-28 07:04
#12

Jag har också hört att näbbmöss leker de bara med utan att äta dem eftersom näbbmusen tydligen har något gift i sig som katten inte tål..


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Upp till toppen
Annons: