Allmänt

Skulle du äta det?

2014-10-26 19:03 #0 av: VildaVittra

Bände precis loss den rå fläskfilén ur Bjäras käft, då hon fått för sig att det i ugnsformen tillhörde henne. 

Skulle du äta något din katt stulit? 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2014-10-26 19:14 #1 av: Tarotstollan

Ja, det har jag gjort många gånger. Fast självklart spolar jag av det ordentligt innan.  Deras "baskilusser" lär jag nog få i mig ändå när jag pussar på dem både på pälsen och ibland på deras tassar!Skämtar

Anmäl
2014-10-26 20:04 #2 av: Idunvallen

Ja det skulle jag göra, ev skära bort precis där de tuggat och skölja rent från päls och annat bös. Inte särskilt nojig över sånt och har aldrig blivit sjuk pga det än.

Medarbetare på Utekatter iFokus

Anmäl
2014-10-27 12:15 #3 av: [JeanetteK]

Jag äter oftast det katterna stulit. 

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2014-10-27 14:29 #4 av: tlover

Hmm jag har lite svårt att tänka mig att äta kött iöverhuvudtaget...

fast då har ju vårt kattskrälle ätit majskolvar också Får idé just det åt vi inte (det var inget kvar i påsen) men skulle jag kunna rädda nått skulle jag nog äta det efter lite avsköljning ev bortskärning och tillagning.

Prenumerera på te!

Glöm inte att följa mig på facebook och instagram!

Anmäl
2014-10-27 17:29 #5 av: Maria

Jaha, det skulle jag göra och har gjort. Vår gamle Fritz var en hejare på att sno mat och jag fick hämta en schnitzel  under vardagsrumsbordet en gång. Jag sköljde bara av köttet igen.Lipar

/Maria

Anmäl
2014-10-27 20:12 #6 av: Evelina!

Ja, förmodligen. Men nu har jag snälla katter som inte hoppar upp på diskbänken och snor mat överhuvudtaget.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Anmäl
2014-10-27 20:21 #7 av: [JeanetteK]

#6 Våra äter all sin mat på diskbänken för att inte hunden ska äta upp den. Därför tycker de att all mat på diskbänken är deras... 

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.