Annons:
Etikettallmänt
Läst 2209 ggr
VildaVittra
11/2/14, 7:20 PM

Negativt med katt?

Vad finns det i livet som kattägare som är negativt enligt dig? 

För mig är det exempelvis att jag inte kan ha minsta pinal på fönsterbrädorna, för då ligger de inom kort på golvet.

Jag kan inte ha mat framme eller i det ena skafferiet, då kissarna förser sig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Fridaaaa
11/2/14, 7:24 PM
#1

Kattställning  som tar plats
Kattlådorna
Klösande där det inte ska klösas (utgår från min ena katt då)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kattöga
11/2/14, 7:28 PM
#2

Det enda negativa jag kan komma på just nu är att omplaceringskatten och honan som bodde här när han kom ännu inte är tillfreds med varann. (Men jag hoppas dom kommer till acceptans så småningom.)

Men annars tycker jag bara det är härligt med katter hemma. Jag har ingenting emot att behöva anpassa mig efter dom! Vilket det ju handlar om……….. 😃 men det gör jag så gärna!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Rumblebee
11/2/14, 7:28 PM
#3

Risken att man kan hitta spyor på möbler. Eller om katten av någon anledning bajsat utanför kattlådan som står vid toaletten i badrummet och man går in utan att tända lampan först.

Torparmor
11/2/14, 7:38 PM
#4

Ben från kycklingvingar lite var som på köksgolvet, spyor inne i nåt hörn som torkat för man inte upptäckt det och katthår i tangetbordet


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

[Annamaja27]
11/2/14, 8:31 PM
#5

Dumpade möss inomhus som inte blivit uppätna och gömt sig och dött under någon möbel. Urk!

Halvdansken
11/2/14, 10:09 PM
#6

Att man blir bunden, som man ju blir med alla djur.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
[cicoccabim]
11/3/14, 6:21 AM
#7

Att det bildas flytande svarta skuggor av päls i alla hörn under fällningsperioder.

Att jag inte kan ha alla blommor jag gärna vill- många överlever inte länge med katten i närheten.

Idunvallen
11/3/14, 9:11 AM
#8

Det enda jag ser som lite negativt är att man måste planera för kattvakt när man ska resa bort. Visserligen inget jag ser som något stort problem. Att få ha kvar grejerna på fönsterbräden har jag löst med kladdmassa, en mycket bra uppfinning🙂

Medarbetare på Utekatter iFokus

aneri
11/3/14, 9:17 AM
#9

Katthår, spyor, klösmärken har jag lärt mig leva med, men tomheten av ett blomlöst hem klarar jag inte. 

Jag har hängt upp kompostgaller på krokar, prydligt  hopsatta med buntband framför alla fönster. där bakom står massor av blommor ifred och de är lätta att vattna och ansa.  Ett fönster, favoritfönstret, är blomfritt men där hänger det  giftfria blommor.

Grace2009
11/3/14, 6:02 PM
#10

Sedan vi flyttade har han börjat klösa på tapeterna, bara i mitt rum dock och det ser ut som f*n 😟Men det är nog också det enda jag egentligen kan klaga på. Han är en hyfsad snäll katt överlag.

Stallmima
11/3/14, 7:00 PM
#11

Det är hår överallt, speciellt på stolsdynor så det ser ut man suttit på katten i ända  😛  kräcklor lite överallt som man hittar när man kommer hem   🤮  och bla att bli biten i näsan när kisse tycker man ska gå upp en sovmorgon för att mata frukost  🤤  men sällskapet av katt uppväger allt detta  😉

cattisa
11/8/14, 4:56 PM
#12

Att katten har fått för sig att mössen och sorkarna är fler och mer spännande i grannbyn ett par kilometer bort. Det stämmer nog i och för sig, eftersom det inte finns någon bofast katt där. Tyvärr går hon inte hem igen själv…

Det är inte så kul att behöva gå eller åka dit och leta efter henne med jämna mellanrum… Och så blir man orolig att det har hänt något…

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Cahira
11/14/14, 4:00 AM
#13

Rensa kattlådan. 🤮

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
MelindaOhman
11/14/14, 10:28 AM
#14

Nu är Milla bara 12 veckor men ser redan nu vad hon är för en buse 😃 Klättra i gardinerna.. upp på borden och snor det vi äter.. upp till fönsterbrädan och nära på att riva ner allt som står där.. går på sladdar.. stör oss på natten 😂 jäkla kisse!

Mvh Melinda

-Sajtvärd på Virkning.iFokus.se-

VildaVittra
11/14/14, 10:32 AM
#15

#14 Låter som du ska ta dig en titt i den kattsäkra juldekorationstråden. 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

MelindaOhman
11/14/14, 10:40 AM
#16

#15 haha japp.. jag var där inne o kikade nyss 😃

Mvh Melinda

-Sajtvärd på Virkning.iFokus.se-

Cahira
11/14/14, 9:27 PM
#17

#14 Owatonna var en jäkel på dedär med sladdar när hon bytte tänder. Hon var värre än valpen. 😛

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MelindaOhman
11/15/14, 12:03 AM
#18

#17 åh fy.. då vet jag vad som väntar då kanske 😃

Mvh Melinda

-Sajtvärd på Virkning.iFokus.se-

Cahira
11/15/14, 1:18 AM
#19

#18 Hoppas du slipper. Tandlossningen var inte kul. xD

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Thaeri
11/16/14, 2:51 AM
#20

#0, det här med att inte kunna ha minsta pinal på fönsterbrädorna använder jag som ursäkt för att inte ha krukväxter😛 Jag tar ändå död på växter med en gång, så katterna ger mig ett perfekt alibi🙂

För min del är det enda negativa med att ha katt att det är svårt att åka någonstans; det kräver planering, och jag har dåligt samvete hela tiden jag är iväg. Vardagsgrejerna är vardagsgrejer, att tycka att det är jobbigt att tömma lådan är som att klaga över blöjbyten om man skaffar barn, inget av dem (lådtömning eller blöjbyten) förändrar livet egentligen, utan det är andra grejer.

Annons:
Magi-cat
11/16/14, 8:11 AM
#21

Negativt, nja….mjä…det är klart att man hellre skulle sova på natten än höra jamanden om att "det är dags att gå upp och serva mig nu"…Eller när kisse placerar halvsmält råtta på vardagsrumsmattan. (vi har naturligtvis inga fina mattor, blotta tanken på något av värde på golvet är självfallet eliminerad för länge sedan…😃) Den nya fåtöljen blev klösträd.

Allt det där är världsligt. Det enda bekymret, som ovanstående också är inne på, är när man reser bort. Vi har väldigt fina kattvakter som älskar katterna, så det går hur bra som helst. Men ändå vill man inte gärna åka ifrån dem.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Forest]
11/16/14, 9:25 AM
#22

Det ända jag kan komma på är kanske katthåren, skulle katten här gilla bli borstad så skulle det vart mindre hår. Men han fäller mest vår och sensommar där i mellan är det inte så farligt med hår.

Icna
11/17/14, 10:12 AM
#23

Att de inte lever tillräckligt länge och att de inte kan säga till om de har eller var de har ont(åtminstonde kan det vara svårt för ägaren att förstå även när de säger till på sitt sätt).

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

-Cissi-
11/19/14, 11:10 AM
#24

Att dom ska kräkas på mattorna och att det är kattsand i precis hela lägenheten.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[VampireGirlElvira]1
11/21/14, 3:25 PM
#25

Min lilla negativa del är att katter (som andra djur) fäller mer av pälsen på vintern än på sommar'n, och att man hittar katthår överallt i lägenheten. (På kläder, på soffan, på golvet virvlar det ibland små pälstussar mm.)

Evelina!
11/21/14, 3:50 PM
#26

Gå på bajs-jakt efter att ha känt en inte så trevlig odör från annat ställe än kattlådan (som är ren och fräsch) är väl det mest negativa. Att ha tre katter i sängen när man ska sova är inte heller någon hit, det blir varmt och man kan inte sträcka ut för det ligger en pälsboll vart man än vrider sig. I övrigt tycker jag livet med katt är rätt mysigt (såvida de har möjlighet att gå ut, skulle aldrig fixa med att ha och aktivera en innekatt).

Angående blommor i fönstren - skaffa pelargoner! Det har jag, katterna ogillar doften av dem något enormt så blir varken katter i fönstren, nedrivna prylar eller uppätna blommor.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Marr
11/26/14, 8:02 AM
#27

Som t.ex. Frida Åkesson säger, kattlådorna. Dom tar plats. Är tvungen ha dom i mitt sovrum för där går att avgränsa för hunden och mitt badrum är för litet. Därför måste jag dyka i lådorna så fort något hänt där för bajjedoften dallrar i luften när det är nygjort, trots lådor med huv.🤢 Kan t.o.m. vakna av odören och får kliva upp och börja rensa. Det är den enda nackdelen.

Hade jag haft en 3 rummare hade dom fått ha ett eget bajjerum hehehe…😃

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Wony
11/27/14, 4:25 PM
#28

Leriga tassavtryck i hela huset om våren, loppor i sängen, samt när katterna drar in levande byten som de släpper lös på vift i huset.

Mona22
11/28/14, 1:09 PM
#29

hår och kattsand överallt. Har dubbelhäftande tejp under mina krukor så de får stå kvar även fast den stora klumpen försöker trycka bort dem. 

De ger så mycket tillbaka så det väger upp.

00eme05
12/22/14, 11:57 PM
#30

Att bli väckt av en katt som vill att man ska klappa den mit i natten

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Upp till toppen
Annons: