Annons:
Etikettallmänt
Läst 1450 ggr
LinaK
11/13/14, 7:24 PM

Promenadkatt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar era katter följa med på promenad?

Våran Polly följer alltid med mig och hundarna på promenad, oftast tar vi skogspromenad då och hon hänger på rätt bra faktiskt. Kan hända att hon kommer efter men då väntar vi in henne 🙂 Ofta så klättrar hon upp på stockar och stenar vilket gör att hon kommer efter lite men då springer hon ikapp. Sen är hon helt slut när vi kommer hem och ligger på övervåningen och sover, eller så stannar hon ute och lägger sig någonstans. Dom är så roliga dessa katter!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
Fridaaaa
11/13/14, 7:26 PM
#1

Nope, Findus har följt med en gång upp i skogen, aldrig mer sen haha. Han började skrika efter mig när han tappade oss ur sikte och blev jätteglad när han såg oss. Fia lämnar knappt tomten 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Stormvindh
11/13/14, 7:28 PM
#2

Våra katter hänger alltid med på promenad om de ser att man ska ut med hundarna! Har varit tillfällen då jag haft tre fyra katter på en lång rad efter mig och hunden, tänker varje gång vad roligt det måste se ut ifall någon skulle se det 😂

En av katterna är lite bekvämare av sig dock, hon brukar vilja bli buren stora delar av promenaden men det är rätt mysigt och hon väger inte mycket så brukar inte göra mig så mycket :)

Medarbetare på Vallhundar

Wony
11/13/14, 7:36 PM
#3

Våra katter kan mycket väl följa med på promenad. Upplever dock att Lillan är duktigare på att följa med, än vad Chili är. Har tagit långa skogspromenader med Lillan, är riktigt mysigt faktiskt.

VildaVittra
11/14/14, 2:56 AM
#4

Givetvis, annars skulle vi ju inte veta åt vilket håll vi ska gå. 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cahira
11/14/14, 3:10 AM
#5

#4 Carrot stick. 😂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
11/14/14, 3:56 AM
#6

Attans glömde ju länken till bilden. :) http://i.stack.imgur.com/Ie2uP.gif

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Halvdansken
11/14/14, 7:44 PM
#7

Jodå, de gillar det. En gång gav sig Elvis med ut med min man på en joggingrunda, men det var ingen bra ide precis. Mannen fick stanna och vänta in katten när han tyckte att nu gick det väl lite för fort det här. Helt ärlig - man ska GÅ på promenad, inte springa!!
Min man var inte ens varm när han kom hem, men Elvis kastade sig i soffan och sov flera timmar.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

cattisa
11/14/14, 7:46 PM
#8

Flisa och jag brukar gå på skogspromenader. Hon gillar att klättra upp i träden lite då och då och se sig om. Hon har bra koll på mig och är aldrig långt bort när vi är ute och går tillsammans.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

00eme05
11/14/14, 8:12 PM
#9

Japp, när vi går till dagis, sen kanske de är ett möte så vår hankatt ligger ute på trappan i ca en timme och väntar sedan skriker han på mamma, antagligen för att han fått vänta så länge :) Sedan ibland när man joggar, han joggar i samma takt och när man kommer hem så lägger han sig och pustar på mattan ;) Och självklart lekplatser. När barnen gungar så håller han koll på dem, så de inte trillar, han håller sig oftast nära dem på lekplatsen :) Hur mysigt som helst!

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

MelindaOhman
11/15/14, 12:09 AM
#10

Mina 2 tidigare katter som vi haft i familjen i många år.. syskon.. följde oss alltid på promenaderna.. tex när man gick till affären.. de stannade en bit innan vägen kom och detta var då en bra bit från hemmet.. och där satt de bägge två och väntade så fint på oss 😃 och skulle vi ta en annan väg hem satt de kvar.. man kom på det senare nån timma efter att ja just fasen katterna!!! Då fick vi gå dit och ropa på de.. gullfisarna 😃 så var det ALLTID! 🐱🐱

Mvh Melinda

-Sajtvärd på Virkning.iFokus.se-

ElsaN.01
11/15/14, 9:42 PM
#11

Ja absolut, men hon är mycket noga med att det inte ska synas att hon vill följa med oss. Om man vänder sig om låtsas hon nosa på något eller springer iväg en bit, men hon smyger efter sen igen. Kommer man för långt bort från huset sätter hon sig dock ned och skriker tills man bär henne hela vägen hem ;)

[Forest]
11/16/14, 9:21 AM
#12

Nej tyvärr gör inte Bamse det han gillar inte heller åka bil annars hade han fått följa med oss till många härliga promenader. Vi hade förut en superhärlig katt Mio, hon älskade följa med på promenader och följa med mig till stallet. Hon var underbar kunde en massa stanna,sitt,ligg,kom, diket det sa jag när vi gick vid vägen och bil kom (liten grusväg) Hon älskade följa med i bilen med så när man åkte för plocka svamp i större skogar. Då hade vi inte hund och tur var det för hon hata hundar och gav gärna hundar en blod nos om dom gick på våra marker.  Hon jagade bort 2 jakthundar en leonberger gick hem mycket stolt över skrämt skiten ur dom 🥵 Kan säga att leonbergen inte steg ut från bilen igen när dom skulle hälsa på, då hade jag sett till att Mio ändå var inne men han visste att den katten bor här så bäst o passa sig 🐱

Upp till toppen
Annons: