Annons:
Etikettallmänt
Läst 2274 ggr
VildaVittra
2014-11-14 02:49

Kattsäker juldekoration- tipstråd

Vi är nog många med kissar som försöker nå toppen av granen varje jul och tänkte vi skulle ha en tråd med tips om hur man dekorerar kattsäkert.

Julgran: Man binder fast toppen i en krok i taket, köper en julgransfot som väger bly, skippar ömtåliga glaskulor och sätter trådlösa julgransljus om man har en katt som tuggar på sladdar.

http://www.jula.se/catalog/el-och-belysning/armaturer/julbelysning/ljusslingor-utomhus/tradlosa-julgransljus-led-422431/

Adventsljusstake: Har man fönsterbrädor i trä så kan man skruva fast dom, annars kan man linda tejp runt stakens fot och brädet. 

Blommor: Vill man verkligen ha en växt som är giftig, så kan man ha den i ett litet växthus i bordsmodell eller odlingsklockor. http://www.gardenhome.se/vaxtklocka-i-plast-3-pack

Vad har ni för tips?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[MikaelaR]
2014-11-14 03:26
#1

Annars kan man ju köpa en bordsjulgran en sån där liten typ… jag orkar iallafall inte köpa någon stor julgran och hålla på och pynta oavsett ;)

Thaeri
2014-11-16 02:38
#2

Skippa julgranen och gå lös på annat🙂

Man kan få lika trevlig julstämning (och mindre barr eller förstörd plastgran), bara man planerar på rätt sätt med inredningen🙂

MelindaOhman
2014-11-30 10:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#3

Så fort granen kom fram var hon snabbt där och klättrade och var såååå lycklig 😃 jäkla katt!!! Men jag gjorde en egen lösning på detta och klarade första natten 😂 Går hon nära där så kommer blomsprutan fram 😛

Mvh Melinda

-Sajtvärd på Virkning.iFokus.se-

Hagmans
2014-12-15 00:51
#4

Beroende på vad du har för fönsterbräda (jag har marmor) så kan du använda vit häftmassa och fästa adventsljusstakarna. Annars kan man i de flesta rummen hänga upp julstjärnor :D

Upp till toppen
Annons: