Annons:
Etikettbeteende
Läst 932 ggr
[Lollo1402]
12/12/14, 8:59 PM

Är Nisse sjuk?

Hej! Min katt börjar bli lite konstig! Han är ganska slö, men lätt irriterad. Han fyller 7 i April. Han brukar bli slö nu på vintern, men han ligger liksom på en stol i flera timmar och vill ha sällskap. Han är annars väldigt kaxig och man får bara kela en liten stund. Men nu vill han kela hela tiden, men om man är för "jobbig" bits han, lite löst då. Jag kanske överreagerar, men han känna inte riktigt som vanligt.

Annons:
[Lollo1402]
12/13/14, 5:09 PM
#1

Ingen som vet?

tlover
12/14/14, 10:27 AM
#2

Är allt annat som vanligt? Jag tänker det kan ju bara ha med åldern att göra men det behöver ju inte vara det heller (därför tänker jag om det skulle kunna vara nått annat fel också).

Är det nått som förändrats hemma förresten? Tex vår katt som älskar att gosa dissar mig just nu för jag är hemsk och har gått och blivit gravid så hon beter sig annorlunda mot mig just nu men mot min man är hon normal. Så förändringar hemma kan definitivt spela in.

l'm back

[Lollo1402]
12/14/14, 1:29 PM
#3

#2 Vi har 1 kanin sen ett år tillbaka, i Oktober skaffade vi en till. Men de bor ute, så han kan ju gå och kolla på dem. Men det kan ju vara så att jag är för sträng mot honom när han kommer nära kaninerna. Men den ena är livrädd för honom. Dessutom vill han gärna käka upp dem;)

tlover
12/14/14, 1:33 PM
#4

#3 Eventuellt skulle det kunna ha med saken att göra. Kanske känner han tex att han inte får gosa "som förr" ute tex

l'm back

[Lollo1402]
12/14/14, 1:34 PM
#5

#4 Ja, så kan det vara. Ska se om jag kan vara lite "snällare" mot honom.;)

Upp till toppen
Annons: