Annons:
Etikettallmänt
Läst 617 ggr
em.nord
2015-06-15 14:42

När släppa ut?

Jag har 2 kastrerade pojkar på 1.5år +- De är födda på höst/vinter så de fick vara inne fram till sommaren när de varit kastrerade ett tag. MEN, ska hämta hem en liten bebis 1 juli och vet inte hur jag ska göra. Inne eller ute i sommar?! Är ju inte alls gammal men har hört av flera att så små inte går långt. Har absolut inget emot att ha henne inne men tänkte höra med er som kanske har erfarenhet. Ute med storebröderna i sommar eller inne jämt? :) (Ja hon kommer kastreras så snabbt det går)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
Fridaaaa
2015-06-15 14:43
#1

När hon är kastrerad och det har läkt kan du släppa ut 🙂 Kanske gå lite i koppel först

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
2015-06-15 15:00
#2

Mina kattungar har alltid fått vara ute från första början med dörren öppen, de går ju i princip bara ut på trappen i den åldern, allt eftersom så vågar de sig ända till pumpan (20 meter bort). 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

em.nord
2015-06-15 15:21
#3

#1 haha, då är det ju höst och mörkt :D men det va min första tanke :) Har dålig erfarenhet av koppel så det kommer det inte bli… #2 vet många som har gjort så och inte hört något illa. För de håller sig nära. Är väl mest rädd att hon springer efter de vuxna på äventyr :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Fridaaaa
2015-06-15 15:24
#4

#3 Nja du kan kastrera i september om hon väger tillräckligt, då är hon j 5 månader :) ev tidigare med om du vill :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

em.nord
2015-06-15 17:42
#5

Får väl se hur hon är som person. Vill hon verkligen ut så fine men kommer inte uppmuntra henne :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Upp till toppen
Annons: