Annons:
Etikettallmänt
Läst 1576 ggr
sandra75
11/5/15, 2:20 PM

Chip som försvinner/slutar fungera

Jag har precis fått hem min försvunna katt. Det jag är förvånad över är att jag tog henne till veterinären och för säkerhetsskull så fick de kolla efter chipet. Men de hittade det inte!

Jag började tvivla på att det är min katt, men allt - färgtäckningen, det speciella mjauandet och att hon verkar känna igen mig - säger mig att det är min katt.

Noteras bör att hon varit borta ett år och skiftat en hel del i färg.  Självklart börjar jag googla om det är så att chipet kan försvinna eller sluta fungera och jag hittar lite trådar som indikerar att det kan vara så.  Hon hade även halsband på sig när hon försvann som hon inte har kvar. 

Min fråga till er: Hur vanligt det är det? Har det hänt er?

Man intalar sig ju att bara för att man chipmärkt så ska ens katt vara relativt säker ifall något skulle hända med den, om den skulle bli påkörd eller tappa bort sig och om någon tar hand om den så litar man på att de ska kunna identifera den.  Nu känns det som att det inte känns så säkert.

Om hon någon gång slipper ur sin husarrest så kommer jag se till att öronmärka, chippa och sätta på GPS - eftersom hennes lokalsinne inte verkar vara det bästa ;)

Annons:
tlover
11/5/15, 3:20 PM
#1

Jag har svarat nej, men det är för att jag inte har chip så du kan räkna bort ett nej egentligen.

Jag har också hört om folk (eller rättare sagt katter) det har hänt för men jag minns inte exakt vem.

l'm back

[helga21]
11/5/15, 10:42 PM
#2

Har du kollat på hela kroppen. Många har hittat det i någon av framtassarna på sina katter.

sandra75
11/12/15, 12:44 PM
#3

Jag var hos veterinären som drog med "apparaten" över hela kroppen och intygade att den var såpass bra & modern att den skulle känna av chippet även om katten spratttlade…

Stallmima
11/17/15, 11:24 PM
#4

Jag svarade nej, men mina katter har inte varit chippade. Hur ställer sig veterinären till att chippet är borta?

Upp till toppen
Annons: