Annons:
Etikettbeteende
Läst 1203 ggr
VildaVittra
2016-12-03 05:46

Hur går din utekatt helst ut?

Det finns ju ett gäng sätt att ta sig ut ur hemmet när man är utekatt, och jag undrar nu hur era helst går ut.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Mirial
2016-12-06 10:21
#1

Mina killar har kattlucka. På sommaren när ytterdörren spyr öppen kan de även gå den vägen ibland. Sen om altandörren där luckan sitter står på glänt på sommaren så kan knas bollarna gå genom luckan ändå trots att de utan problem kunde gått ut ändå.

Leifsdotra
2016-12-08 09:49
#2

Vår katt är en fd hemlös katt som levt utomhus länge och han trivs bäst ute. Om han här inne i huset och vill ut så går han till ytterdörren och någon av oss släpper ut honom. Vi har satt in en  kattlucka i stallet till honom så att han kan ta sig in i den uppvärmda sadelkammaren om han vill. Han är ofta där när det är dåligt väder eller när han vill vila, helst på den översta hyllan bland hästtäckena. Varmt, mjukt och perfekt för att kunna ha koll överallt 🙂 Där har han också tillgång till vatten och en skål torrfoder.

sp0ngeb0b
2016-12-10 16:16
#3

Nu på vintern är min katt inomhus ganska mycket om dagarna och kvällarna, men när han vill ut ställer han sig och jamar vid ytterdörren 🙂 Om ingen märker det kommer han och hämtar någon av oss 😂

cattisa
2016-12-11 19:10
#4

Husets drottning går och sätter sig vid ytterdörren och tittar uppfodrande på oss andra som bor här tills vi öppnar dörren. Det brukar inte ta så lång stund. Då ställer hon sig i dörröppningen med större delen av kroppen utanför men minst en fot och svansen innanför dörren och kollar av läget. Det kan ta lång tid ibland. Nu på vintern är det kallt, även för oss tvåbeningar. Oftast bestämmer hon sig för att gå ut, men ibland vänder hon om och går in igen.  Om hon går in igen brukar hon gå tillbaka till ytterdörren efter en liten stund för att ställa sig i dörröppningen och testa läget igen. För henne är det en mycket viktig procedur hur man går ut genom en dörr på rätt sätt. Det är inget man bara kan slarva förbi!

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

[Ninji]5
2016-12-19 08:07
#5

Min katt går ut när jag & hundarna går ut & då blir det genom ytter-/altandörren.

lutralutra
2016-12-30 00:23
#6

Mina tjejer går hoppar helst ut genom fönstret mot mattes vilja, för det är ganska högt! Detta gör de trots att man öppnar dörren åt dem! Ena går nästan bara ut efter skymning, hon gillar att sitta under buskar och glo, hon vill inte gå ut när hon kan "bli sedd". 

Jag tror fönsterhoppandet beror på att de inte fick gå ut en period pga löp och annat, så jag tror de har någon idé om att de "måste smita" ut, trots att de ju faktiskt FÅR gå ut nu.. 

Av någon anledning är fönstren roligare än dörren iaf 🤔


Annons:
TypisktMaria
2017-01-09 23:02
#7

Vi har ingen kattlucka, dels för att pappa inte ville såga i dörren och dels för att få bättre koll på var katterna är. Vi tar alltid in dem på kvällarna/nätterna så att de sover inne, och de verkar inte heller vilja vara ute på nätterna heller :) Nu är det dock bara en katt kvar och när han vill ut sätter han sig i dörröppningen mot hallen (om vi är vakna) och blänger på en, eller på morgonen då hoppar han upp i sängen och nyper tag i näsan på pappa xD När jag bodde hemma försökte han alltid bita mig i näsan men nu är det pappas tur :P. När han vill in hoppar han upp mot handtaget och jamar. Så man får inte glömma att låsa dörren på vintern, kan bli lite kyligt inne annars ;P

Följ oss på
Blogg: Bobbys blogg
Instagram: Bobblius

KentHjärta
2017-01-18 20:16
#8

De river oss på benen eller talar väldigt tydligt genom gnäll om för oss att nu är det faktiskt dags att ni öppnar dörren!

One.Gibbis
2017-04-15 13:51
#9

Röstade annat. Katterna här hemma går ofta ut genom fönstret och nedför den lilla rampen vi har 😛

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

Upp till toppen
Annons: