Annons:
Etikettdokumentärer-tv-serier
Läst 2088 ggr
tlover
2014-05-26 13:24

Kattens hemliga vägar

år 2013 kom en dokumentär ut om vad katten gör då man inte ser. Där man med hjälp av GPS och kameror kunde se vad katterna gjorde då dom var ute och husse och matte inte såg.

Man har med hjälp av studien visat att katter inte jagar lika mycket som förut och istället stjäl mat av varandra bland annat.

Dokumentären heter "kattens hemliga vägar" och gick på svt

l'm back

Annons:
VildaVittra
2014-05-26 17:53
#1

Och vill man göra en egen dokumentär och har 1400 kronor över, så kan man köpa en egen kamera:  http://www.akvariehobby.se/shop/product.php?id_product=1108

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2014-05-26 17:56
#2

#1 wow det visste jag inte man kunde köpa själv

l'm back

VildaVittra
2014-06-07 04:15
#3

Nu har jag tillslut sett klart dokumentären och den var riktigt intressant. Det var kul att se sådant man själv noterat. 

Jag ställer mig dock undrande till deras slutsats varför katterna i ett hushåll kom bättre överens med varandra än i andra hushåll, för jag har haft många katter ihop och i olika icke besläktade grupper och de kommer alltid överens. Jag har även bekanta vars olika katter aldrig kommer helt överens. Kan det snarare vara en ägarfråga?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: