Annons:
Etiketti-matskålen
Läst 1976 ggr
VildaVittra
2014-06-04 15:11

Vad får din utekatt för mat?

Vad ger du din utekatt för mat som bas?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Sasa Allie
2014-06-04 15:14
#1

Både blötfoder och torrfoder ingen skillnad i mängd.


Scorpio97
2014-06-04 15:21
#2

Mjau blötmat, samt lite rått kött då och då.


//Jessie

Sjöstjärna
2014-06-04 15:37
#3

Kisse vägrar ge upp sitt torrfoder. När jag gick över till barf på hunden försökte jag göra samma sak med katten men han vägrade som den sockerjunkie han är. Så nu har han alltid tillgång till sitt älskade torrfoder och så får han blötmat och rått kött som komplement. "Om katten själv får välja." 😉

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Wony
2014-06-04 15:38
#4

Torrfoder i fri tillgång, blötfoder någon gång om dagen (1-3 ggr beroende på temperatur etc).

tlover
2014-06-04 16:27
#5

Blötfoder, vid slakt blir det däremot kött (tex kaninskalle el liknande)

tanken är däremot att gå över till barf på sikt men det är ett bra tag innan hon går på bara barf

l'm back

IngaTrnqvist
2014-06-04 17:05
#6

Mjau blötfoder. Rått någon gång då och då.

Annons:
[TeamGolden]
2014-06-04 18:34
#7

Pussis blötfoder eller den där andra guldiga förpackningen när han är extra kräsen, sheba tror jag den heter ;-)

Zabbio
2014-06-04 18:36
#8

Torrfoder hos mig. Inte fri tillgång eftersom de är utekatter på heltid och kråkorna äter upp allt som ligger kvar. Men de får så ofta de vill (de gör sig hörda, krafsar på rutan eller så) och jag sätter ut varje kväll för säkerhets skull även om de inte synts till. Då brukar de komma och stjäla lite klappar :)

På dagarna ser jag dem ofta i stallet eller trädgården bärandes på möss och sorkar. Egentligen äter de nog mer bytesdjur är torrknortar, iaf vissa årstider. Men de ska ju kunna vara mätta även om jaktlyckan är dålig.

På vintern eller om det är dåligt väder i flera dagar så får de mjukmat som komplement, eller kött.
Slaktrester brukar gå till hundarna, men om någon av de två misarna sitter i närheten delar jag lika mellan dem och hundarna.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

cattisa
2014-06-04 20:38
#9

Mjau blötmat eller ICAs påsar med blötmat är basen hos oss.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Niiinah92
2014-06-04 22:08
#10

Blötmat som bas, rått som extra utöver det

kvekki
2014-06-05 00:58
#11

Torrfoder. Ibland "påsmat"(blötmat) som extra gott. O barf det sköter han på egen hand med möss o enstaka fåglar…

VildaVittra
2014-06-06 15:33
#12

Mina är blandkostare, mycket barf, men även tillagad mat osv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Idunvallen
2014-06-08 20:58
#13

Svarade annat då mina har fri tillgång till torrfoder men även får blötmat 1-2 ggr/dag. Sen äter de ju mycket bytesdjur när de är ute med.

Medarbetare på Utekatter iFokus

Annons:
Cahira
2014-06-09 20:04
#14

Fri tillgang torrfoder och tillskott blotmat. Eftersom vi inte har rad att kopa foder med proteinhalt jag ar nojd med sa funkar detta bra for oss. Blotmat ar billigt och de far en bra proteinboost samt att jag vet att de far i sig vatska. Att de dessutom far varierad kost ar en fin bonus.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

ebbamedruby
2014-06-12 00:49
#15

Fri tillgång till torrfoder inomhus, mjukmat kanske varannan dag och så lite smått och gott mellan det… (skinka, leverpastej, kattgodis osv). Nu är Tess lite sur, för hon får ingen skinka (salt) när det är så varmt ute 😛

[varg74]
2014-06-12 14:31
#16

hemma gjord mald

[Forest]
2014-06-12 21:01
#17

gick bara välja en sak :P Men Bamse ratar blötmat då han har fiskallergi så måste man hålla sig till ganska få sorter tyvärr. Men han älskar torrfoder får dagligen kyckling m ben

Saga äter blötmat går åt massor till henne då hon har små ungar, även hon får torrfoder för kattungar då den är fetare, dagligen kyckling m ben. 

Båda gillar även äggula som ges någon gång i veckan Saga får var annan dag och hundarnas färskfoder så det får dom ibland med.

Torparmor
2014-06-12 22:06
#18

Blötmat, rå hjärta. njure och lever från lamm, köttfärs, rensbitar från vårt kött, råa kycklingvingar


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

NinaS
2014-06-14 13:36
#19

Utekatten får mest torrfoder, jag hoppas dock att hon käkar massa möss. Hon är inte så förtjust i blötmat, annars hade hon fått mer av det.

(Innekatterna får blötmat och barf.)

Fridaaaa
2014-06-14 13:53
#20

Torrfoder = applaws
Mjukmat = mjau och bozita

Allting spannmålsfritt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Novelia
2014-06-15 16:37
#21

Eukanubas torrfoder och ziwipeaks blötmat.

I have no sympathy for people without empathy

Crazy Cat
2014-06-15 20:44
#22

Ger både torrfoder och blötmat.

mayolica
2014-06-17 09:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Jag har ingen katt nu,men jag brukar alltid ha torrfoder som bas. Torrfoder och färskt vatten såg jag alltid till att det fanns framme,  sen utöver det hände det  att jag jag kokade fisk ibland  ,det hände också att dom fick kyckling  eller älgkött  ibland eller vad dom tyckte om att äta. Kattmat på burk köpte jag sällan ,dels har inte katterna ätit så mycket av det sen tycker jag det luktar illa också, blötkattmat i små påsar däremot har varit mera populärt .

Det här torrfodret brukar jag köpa.🐱

~ mayolica ~

elli-kleo
2014-07-17 00:49
#24

Svarade "Har ingen utekatt"
Dock har jag två katter som går inne, de får blandkost.
Spannmålsfritt torrfoder med 80 % kötthalt
Mjukmat, då oftast Mjau eller Bozita då de har hög kötthalt och fritt från dåliga tillsatser
Är positiv till BARF och skulle vilja introducera lite rått kött.

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Marr
2014-07-18 07:39
#25

Fri tillgång till Orijen torrfoder. Blötfoder Mjau 3 gånger i veckan eller vid önskan om mer.

Mina katter barfar sig själva då dom får vara ute nästan så mycket dom vill. Men tyvärr måste jag avmaska ganska ofta då det är sork som står högst på menyn.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

gardit
2014-07-24 17:53
#26

Torrfoder, blötmat till jul. Förser sig själv med delikaresser ur naturen, men ratar våra matrester.

Upp till toppen
Annons: