Annons:
Etikettallmänt
Läst 1652 ggr
Emelie-E
2014-06-27 11:51

Det som inte får hända..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varje ägares mardröm.. Jag vaknade strax innan kl 9 idag. Klädde på mig och hade tre glada katter springandes runt fötterna. "Vi vill uuuut". Jag öppnade altandörren precis som jag gör varenda morgon och katterna går ut. En halvtimme senare sitter jag i bilen med min mamma och son påväg till min man. Vi ska handla och köpa presenter till mina syskonbarn. Men när vi svänger ut från vår väg och kör på den lite större vägen (genom ett bostadsområde) så ligger det en svart/vit katt i diket. - Det är din katt, säger mamma. - nej, han gick precis ut, det är inte han, säger jag Mamma stannade bilen och jag flög ut. Han gick ju precis ut!!! Jag satte mig gråtandes på backen. Min katt.. I diket.. Han levde för en halvtimme sedan! Varför?! Och vad är man för en människa som kör på en katt och sen bara lämnar den i diket?! Halsbandet låg så fint bredvid, så de måste ha sett eller till och med flyttat på katten men ändå försökte de inte hitta en ägare. Det finns en del hus i närheten, varav ett är vårat. Men nej, varför anstränga sig..? Det är ju bara en katt… Boris var så go.. Var väldigt reserverad men älskade att bli klappad och för första gången någonsin under hans år som han fick leva så låg han häromdagen i mitt knä, frivilligt. Jag blev så glad! Och nu ligger han här i en låda och väntar på att få bli begraven.. Älskade Boris! Det är väl sånt här man får räkna med när man har utekatt. Men det gör tyvärr inte sorgen lättare och jag är helt förkrossad.. Min älskade Boris! Vila i Frid!

Annons:
[JeanetteK]
2014-06-27 12:00
#1

Jag beklagar verkligen… 🌺🤗

Dt1
2014-06-27 12:03
#2

Beklagar sorgen! :(

VildaVittra
2014-06-27 12:03
#3

Jag beklagar. 💔

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[sse_]
2014-06-29 00:08
#4

Jag beklagar verkligen… Även om han lämnade dig för fort så hade han det bra hos dig och fick leva gott som utekatt ❤️🤗

Emelie-E
2014-06-29 11:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Tack alla! Känner mig fortfarande helt tom, det saknas någon här hemma! Jag var så glad för mina tre underbara katter och så helt plötsligt så är det bara två kvar.. Allt gick så fort. Ena stunden så var han så glad och ville gå ut. Några minuter senare så var han död.. Men han hade det bra här som du säger #4. Det märkte man på honom den senaste tiden. Han sökte sig mer och mer till oss människor och älskade att bli klappad och det var svårt att få in honom om kvällarna för han verkligen älskade att vara ute.. Underbara fina katt, jag saknar dig!

[sse_]
2014-06-29 11:53
#6

#5, jag vet exakt hur det känns.  För ungefär tre månader sen så släppte jag ut min ena katt som ÄLSKADE att vara ute. Adopterade honom från en säker avlivning och han blev troligen tagen för tidigt från sin mamma, var otroligt skygg och kissade inne i och på princip allt. Sen blev han världens underbaraste katt, så en dag släppte jag ut honom på morgonen och när jag kom hem en timme senare var han påkörd ( inte för att sno din tråd nu ) Så jag vet hur det är, och det är jätte svårt. Jag försöker tänka att han försvann mitt i ett äventyr, han älskade att vara ute och försvann liksom när han gjorde det som han älskade att göra, din katt var nog också på väg till ett litet äventyr 🙂

Jag gjorde även en stor tavla av en bild jag tog på honom och en till tavla med den här texten: 

''Någonstans i alltets gåta finns minnets ekon. Som kan låta dig behålla allt det fina och det svåra vi upplevde tillsammans. Men där finns också sången som jag spinner för dig och som aldrig kommer tystna. Om du lyssnar noga, kommer du att kunna höra den precis när du vill. Kärlekens sång från din älskade katt, som älskar dig tillbaka.

Ibland, just när du är precis i det där skimrande ljuset precis mitt emellan vakenhet och drömsömn, kommer du att välbekant känna min speciella nosbuff stryka över din kind, som en änglavinge. Känna en kattstor tyngd trampa sig tillrätta på armen. Och tro mig, just då är jag där hos dig..''

Och den hjälpte faktiskt mig att gå vidare på något sätt.. Kram på dig och katterna 🤗🌺

Annons:
jossa5
2014-06-30 12:36
#7

Jag beklagar! :(

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Emelie-E
2014-06-30 17:15
#8

#6 åh, fy vad hemskt! :( Jag var också väldigt osäker på om jag ens skulle låta katterna få börja gå ut, men efter de kastrerades, idmärktes och vaccinerades och så så bestämde vi att de fick gå ut så fort de mådde bra efter kastreringen. Och det var i mars. Vet inte alls hur jag hade reagerat om jag hade förlorat en katt redan samma dag man vågar släppa ut dem.. Usch, hemska tanke! Men jo, jag försöker tänka positivt men det är svårt. Jag bara tänker på allt Boris missar istället och jag har riktigt svårt att somna om kvällarna då tankarna är som värst. Vi har alltid haft alla tre katter i sängen så det är tomt på sidan bredvid min man nu :( Men han gjorde det han älskade mest när han dog iaf. Jag får försöka intala mig själv det. #7 Tack!

viktoria91
2014-06-30 18:48
#9

Har varit med om samma sak. Dem som körde ihjäl mina föräldrars ena katt brydde sig inte om att kolla halsbandet där telenummer stod. (Jag kommer inte stanna om jag hittar en påkörd människa i diket.)

Emelie-E
2014-07-01 11:14
#10

#9 Jag förstår verkligen inte hur man kan med att bara låta katterna ligga och inte försöka göra något :( De flesta katter har faktiskt en familj som gärna vill veta om något har hänt deras familjemedlem! Det som var så jobbigt med denna olycka var att Boris fortfarande var alldeles varm och mjuk när jag hittade honom. Han hade inte varit död länge alls och det känns så fruktansvärt jobbigt. Tänk om man hade kunnat förhindra det? :( Men jag håller med, man känner inte alls för att överhuvudtaget bry sig om människor längre..

vallhund
2014-07-01 17:16
#11

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Emelie-E
2014-07-02 14:16
#12

#11 Den är så fin! Har inte sett den på flera år. Tack!

Appelkakan
2014-07-02 18:52
#13

Nej fy, vilken mardröm! Man blir verkligen helt förstörd av att läsa sådant här!

Jag kan ändå tänka att jag nog skulle  vara "tacksam" över att ha hittat honom om det var min katt, även om det låter hemskt…men tänker istället för att han bara skulle ha legat där medan man själv skulle undrat & saknat & letat & satt upp lappar osv.. :(

Vila i frid, vackra Boris!

Annons:
[sse_]
2014-07-03 03:12
#14

När min blev påkörd så hade dom i alla fall flyttat honom från vägen och lagt honom i diket och det var bromsspår så dom hade i alla fall försökt att bromsa..  Det som förstörde mig totalt var att min granne hade varit hemma hela dagen och sett när det hände med inte ringt och när jag hittade honom så frågade han om det bjöds på kaffe på begravningen… det tog ganska hårt..

Emelie-E
2014-07-03 09:41
#15

#13 Helt klart, det säger jag inget om. Hade varit ganska förstörd om man inte hade sett honom på hela dagen och att han inte kom hem som vanligt på kvällen. Katterna håller sig runt här när de är ute så man ser dem hela tiden, så hade man inte sett honom på en hel dag så hade man börjar undra.. Jag är glad över att jag hittade honom, han behövde inte ligga där länge alls, men att det var så tätt inpå gör ändå ont på något sätt.. Min mamma satt ute den morgonen och drack kaffe och såg katterna leka. Hon gick in några minuter och det var under de minutrarna som det hände. Mamma hade kunnat se alltihop om hon inte hade gått in.. #14 Vi misstänker att de har gjort så här med. Flyttat på honom och lagt halsbandet bredvid.. Men här var det inga bromsmärken alls så det har gått fort på denna lilla väg där det finns barn och djur :( Men vilken hemsk människa.. Att folk inte förstår att ens djur betyder något.. Speciellt katter verkar vara något som bara är, "det var ju bara en katt" Usch!

[Forest]
2014-07-03 10:56
#16

Beklagar förlusten 🌈

Dexterr
2014-07-03 14:06
#17

För 2 år sen när jag åkte buss till skolan så åkte bussen förbi brandstationen, och där låg det en påkörd katt. Busschauffören stannade bussen och gick ut o kollade halsbandet och ringde ägaren, ägaren bodde precis framför brandstation så hon kom ganska snabbt. Och även hon hade precis släppt ut sin katt. Så tråkigt men många på bussen blev glada över chaufförens agerande :). 

Beklagar verkligen förlusten 🌈🤗

kattöga
2014-07-03 18:11
#18

Beklagar förlusten, förstår att det känns tungt.  ❤️ Men att få avsluta sitt liv i frihet är kanske ändå lite tröst? 

Jag önskar också att jag får veta om min katt råkar illa ut nångång.

#17 Såna människor är värda all kattglim i världen!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

JossanH
2014-07-03 19:13
#19

Alltid jobbigt att förlora en familjemedlem :( Jag såg själv en katt utmed vägen för flera år sedan som jag gick och knackade dörr för att hitta ägaren till. Kändes så hemskt att kanske barnen skulle hitta katten efter att fåglarna varit på den. Nu var den iaf hel och fin.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Emelie-E
2014-07-04 10:27
#20

#16 Tack :) #17 Det var gulligt gjort :) Tack :) #18 Absolut, han blev en sån glad katt när han fick börja gå ut. Synd bara att han inte fick uppleva mer :( #19 Det var också gulligt gjort :) Idag är det en vecka sedan. Det är tomt här hemma :(

Annons:
00eme05
2014-07-09 02:22
#21

Beklagar verkligen =(

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[Sabina]
2014-07-11 02:30
#22

Beklagar sorgen, jag förstår att det måste kännas tomt hemma då en familjemedlem inte finns där längre. Han var jättefin ❤️🐱

Upp till toppen
Annons: