Annons:
Etikettom-ifokus-och-sajten
Läst 1192 ggr
VildaVittra
7/9/14, 12:41 AM

Ang utekattens vara eller icke vara-diskussioner

Hur vill ni medlemmar som har utekatter ha det? Ska sådana diskussioner tillåtas här? Hur vill ni att vi i admin ska göra när de kommer? Ska vi låta dom vara, låsa dom eller ta bort dom?

Tanken med den här sajten är ju att slippa att få innekattsförespråkares åsikter om utekatter upptryckta i ansiktet oavsett trådämnet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Thaeri
7/9/14, 1:05 AM
#1

Jag har inget emot "klassiska" utekatter på rätt ställe, men jag tycker inte att alla katter ska släppas ut på egen tass till varje pris – är det att vara innekattsförespråkare?

Inga anklagelser, bara nyfiken.

VildaVittra
7/9/14, 1:08 AM
#2

Vad jag avser med "innekattsförespråkare" är de som inte respekterar att vi är av en annan åsikt och går in i trådar och skriver sina utläggningar om detta helt off topic osv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vallhund
7/9/14, 1:13 AM
#3

#2 Varna de som beter sig så, respekteras detta inte så ta bort inläggen, fortsätter det så banna på längre eller kortare tid.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Thaeri
7/9/14, 1:20 AM
#4

Ja, att gå in OT och propagera för sin sak är inte OK alls, det håller jag med om.

Andra kattsajter har samma problem rent generellt, att det gärna blir predikande när någon "gör fel", och så slår TS backut och skiter i allt som hade gjort kissens liv bättre.

vallhund
7/9/14, 10:39 AM
#5

Jag kan förstå reaktionerna efter att ha läst denna tråden:
http://katter.ifokus.se/discussions/53bcef37ce12c40588000196-sa-det-kan-ga

Vi kanske skulle införa restriktioner mot okunniga/inkompetenta kattägare?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Gronstedt
7/9/14, 10:52 AM
#6

Jag tycker att sakliga diskussioner ska vara tillåtna, men inte rena "talibanpredikningar". Om någon inte följer trådämnet, och inte slutar efter uppmaning, så kan man ju alltid ta bort inlägg och varna, men det gäller ju alla som inte håller sig till ämnet.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Wony
7/9/14, 11:10 AM
#9

Håller väl med de flesta andra. Sakliga diskussioner som inte blir till predikningar om hur dålig någon är som kattägare känns okej. 

Men det blir fruktansvärt tröttsamt om man blir ifrågasatt för precis allt man gör/inte gör.

kattöga
7/9/14, 2:32 PM
#10

Om någon trilskas med mig så lämnar jag bara diskussionen…… som då självdör. Det tror jag är det enda rätta att göra med tjafsiga personer i trådar också…. lämna diskussionen / inte bemöta tjafs och trolleri/ignorera….

Så för min del är alla diskussioner välkomna så länge personangrepp och annat trolleri inte förekommer.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

tlover
7/9/14, 2:40 PM
#11

#10 Då är du duktigare än mig, jag är tyvärr dålig att lämna diskussioner som jag ändå har gett mig in i 😇

l'm back

kattöga
7/9/14, 2:48 PM
#12

#11 😉 Tjafseri är bara slöseri och ger ändå ingenting i slutänden. Så jag har inte särskilt svårt att lämna tjafserier, nej…. Diskussioner och "samtal"  tycker jag däremot om mycket!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Wony
7/9/14, 2:49 PM
#13

Jag försöker att bli bättre på att lämna de diskussioner som spårar ur. Men oavsett är det inte bra om man ska behöva lämna sin egen tråd på grund av att någon ska veta bäst och predika för en om hur usel man är…

Annons:
kattöga
7/9/14, 2:52 PM
#14

#13 Jag menar inte att man ska lämna tråden om det finns andra att diskutera med. Men man kan lämna diskussionen med den som tjafsar (ignorera) och hålla sig till dom som man kan diskutera med. Då blir det ju tråkigt för "tjafsaren" som inte får nåt att tjafsa vidare på.

så tänkte jag.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

tlover
7/9/14, 2:53 PM
#15

#12 Tyvärr är jag dålig på att hålla koll på när diskussioner går över till tjafs.

Däremot misstänker jag att det blivit så kontaktar jag en opartisk Medarbetare och ber h*n kolla upp om det är tjafs el diskussion i alla fall 🙂

l'm back

Wony
7/9/14, 2:54 PM
#16

Aha! Då missuppfattade jag det litegrann. Det håller jag absolut med dig om!

kattöga
7/9/14, 3:05 PM
#17

#12 ja tjafset kan ju smyga sig in i tråden…… 

Ett sätt som funkar för mig: om jag känner mig provocerad och om jag behöver upprepa mig (min åsikt)  för att personen/personer inte tycker som jag i en tråd, då "vet" jag att det kan vara "tjafs-fara" på gång….. Har jag sagt min åsikt en gång så vet dom som hört/läst vad jag har för åsikt och det räcker bra för mig. Vill dom inte tycka som jag så är det okej för mej och dom vet vad jag tycker.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

tlover
7/9/14, 3:07 PM
#18

#17 bra riktlinjer 🙂

l'm back

Gronstedt
7/9/14, 3:09 PM
#19

Fast nu var det väl mest fråga om inlägg och trådar av typen "KÖTT ÄR MORD!!!!!"  (eller UTEKATTER ÄR MORD!!!!!, då 😉)  som ibland kan dyka upp på sajter som denna, Etisk djurhållning med flera, som retar folk med väldigt stark förträfflighetsövertygelse.

kattöga
7/9/14, 3:13 PM
#20

#19 Är dom för plumpa och elaka så kan dom trådarna förstås modereras bort. Men går det inte att "ignorera bort" såna inlägg också tror du?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Gronstedt
7/9/14, 3:24 PM
#21

#20: Nja, ibland dyker det upp någon mycket förträfflig person och bombar med trådar och inlägg av denna typ. De brukar inte gå att ignorera ihjäl, då de skriver samma sak i alla trådar, oavsett vad de handlar om och vad någon skriver i dem. Då är det vanligen bara avstängning som fungerar.

Dessa personer möter ofta varningar och förklaringar med "Ja har ret att jag tyka va ja vil!!!!". Det är ofta enstaka personer, som har sitt "hemvist" på någon sajt med motsatt övertygelse.

kattöga
7/9/14, 3:32 PM
#22

#21 Ja, "trollerigubbar"….. Och går det inte att ignorera dom till tystnad så får man väl moderera bort dom/deras inlägg då, som en "sista åtgärd" tycker jag.

Jag uppfattade dock frågan (….kanske helt felaktigt….) i #0 om vi över huvud taget ska låta meningsmotståndare få yttra sig (i frågan om ute- eller innekatt t ex), rent generellt och om trådarna börjar bli tjafsiga…

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: