Annons:
Etikettallmänt
Läst 3256 ggr
VildaVittra
2014-10-12 05:53

Lykoi-katt

På nyheter24 kan man läsa om att en ny kattart (?) avlats fram som saknar päls på tassar och ansikte, för att den ska se ut som en varulv.

http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/777958-har-ar-katten-som-ser-ut-som-en-varulv

Vill du ha en varulvskatt?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Cahira
2014-10-12 05:58
#1

Jag har hållit ögonen på Lykoi ett tag. Det är inte en ny kattart men ny katt "ras" som kom fram precis som nakenkatter m.m. Det finns endast en uppfödare än så länge så som jag förstått det. 

http://www.lykoicat.com/

Jag tycker att de är riktigt fräcka, men nej jag vill inte ha en. Har mina ögon på peterbald jag om jag vill ha nakenkatt. 😉 Fast då blir det inte en utekatt kanske ska tilläggas. *S*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

IngaTrnqvist
2014-10-12 14:25
#2

Ska jag vara ärlig tycker jag att de är riktigt fula (a) Men lite häftiga ändå. Sen skulle jag aldrig få för mig att äga raskatt.

VildaVittra
2014-10-12 14:35
#3

Jag är ju inte vidare förtjust i utseendeavel (om nu någon lyckats missa det), så jag svarar nej.  hade däremot uppfödaren avlat fram dessa med ett praktiskt motiv, som att lera inte fastnar i tassarna och det nakna ansiktet fungerar extra bra för de har ansiktslöss i området, då hade det varit en helt annan femma.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2014-10-13 10:30
#4

Nej, jag skulle inte vilja ha en katt som utseendeavlats

edit: katten i bild nummer 4 ser ju sjuk ut 😮

l'm back

Idunvallen
2014-10-26 20:07
#5

Svarade nej… Inget som tilltalar mig. Trivs bra med mina pälsbollar.

Medarbetare på Utekatter iFokus

[JeanetteK]
2014-10-27 12:13
#6

Jag svarade nej. Däremot känner jag mig själv och skulle jag sitta med en i famnen så skulle jag i stället säga ja.

Annons:
Tarotstollan
2014-10-27 21:56
#7

Nej, jag skulle inte lägga pengar på att köpa någon men om någon kom med katten och den behövde ett nytt hem så ok, självklart!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

CasaRamon
2014-10-28 10:51
#8

Som tur är så tar hon bara in döda möss, men det är obehagligt ändå. Våra 2 tidigare katter tog bara hem levande möss som jagades inne, tills dom tröttnade och sen fick vi jaga vidare, det var värre tycker jag. En och annan levande ödla bars också in.

CasaRamon
2014-10-28 10:54
#9

Nu skrev jag under fel rubrik. Skulle vara under "Usch" Ber om ursäkt.

flis
2014-11-07 12:19
#10

Jag tycker att det finns tillräckligt med raser, onödigt att skapa fler.

[VampireGirlElvira]1
2014-12-25 23:28
#11

Usch vad ful kattras! Tycker synd om dom katterna. :(

Cahira
2014-12-25 23:40
#12

#11 Man lider inte av att vara ful. :) Denna kattunge hade en kloolycka med sina syskon och är omedveten om att hon är ansedd ful eller borde vara handikappad. Hon har inga problem med att mäta avstånd eller klättra, jaga vippor, m.m. 

Så nej, katterna lider inte av att vara gleshåriga. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

VildaVittra
2014-12-26 00:17
#13

#12 Hur kan man vara omedveten om att man är ful när man inte är det? 

Skrutten skulle få bo i min bh eller under min kudde när som (privat skämt).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Cahira
2014-12-26 00:19
#14

#13 Många som sagt "Nej vad fult, stackars katt" så finns absolut de som tycker hon är ful. Men hon ska flytta till Mikes moster som ensamkatt så hennes öga kommer vara på tryggt avstånd från fler kattklor. ^_^

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

tlover
2014-12-26 08:47
#15

#12 "Så nej, katterna lider inte av att vara gleshåriga."

Det kan dom beroende på var man bor.

Skulle en Lykoi vara utekatt här tex skulle den nog lida (frysa här, på ställen mer mycket sol skulle det väl snarare vara solen som skulle vara ett problem)

l'm back

[VampireGirlElvira]1
2014-12-26 20:03
#16

#12, det var inte din katt som jag tänkte på! Jag menar bara att det är synd om dom katterna som blir avlade för att se ut som en "varulv" eller vad fan det var för något. Ta det lugnt för tusan!

Cahira
2014-12-27 03:14
#17

Jag är lugn. :) Menar bara att det behöver inte vara synd om katten bara för att den har annorlunda utseende. Nej de borde nog inte vara utekatt, men finns många katter som är helt okej med att vara inne. :) Haft katt som jag kunde hålla dörren öppen och hon höll sig ändå innanför tröskeln. Hon hade varit utekatt men ville inte ut ändå. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: