Annons:
Etikettdiy
Läst 1655 ggr
ebzi
2014-10-19 20:39

Kattleksaker DIY!

Kan hända att det finns liknande inlägg men sökte och hittade ingenting så nu skapar jag en ny tråd :)

Jag har fått i uppdrag att göra ett gäng kattleksaker till en understimulerad innekatt, detta är alltså inte min egna/familjs katt. Tycker om att pyssla men inget för svårt eller för lång tid! Kan ni inte ge alla förslag ni har på hemmagjorda kattleksaker, även klösbrädor behövs!  Desto fler desto bättre😃

Edit: gärna av saker som en har hemma, t.ex pet-flaskor eller toarullar kanske?

Annons:
VildaVittra
2014-10-19 20:50
#1

IKEA har en väldigt billig dörrmatta som heter Borris, som funkar utmärkt som klösbräda/halkmatta på konsolhyllor/klätterträd. Klätterträd kan man bygga av gamla stolar och andra möbler som bara samlar dam i källaren. Målar man allt i samma färg kan det se riktigt roligt ut. Som bord kan man såga i två delar och montera fast dom i väggen staplade.

Man kan limma fullt med toarullar i en liten pappkartong på högkant, sedan släppa ner en godis i varje toapappersrulle så katten får sitta och pillra upp dom. Efter hand kan man försvåra genom att sätta något ivägen i röret som katten får pillra ut först.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

ebzi
2014-10-19 20:53
#2

Oj haha såg precis att jag råkat skriva i "utekatter" ist för katter" forumet, men tack för ditt svar!

Upp till toppen
Annons: