Annons:
Etiketttillbehör
Läst 1053 ggr
Halvdansken
10/30/14, 7:27 PM

Aktivitets-leksaker, har ni sådana?

Vi köpte en sån här grej till våra katter, eller snarare till vår ena, som inte är så aktiv på vintern. Det var faktiskt en hit! När han ska ha sitt torrfoder så rusar han dit och väntar att vi ska slänga ner "krummerna" och så börjar han jobba för att få dem fram.
Vår andra katt som är mer aktiv och går ut och jagar året runt var lite mer - öh, vad?? Vad är grejen?

Nej, jag säljer inte sådana, eller är involverad i det på annat sätt, och var själv tveksam till om det verkligen var nåt som katterna intresserade sig för, och tydligen så fungerade det. Vi har också en boll man lägger torrfoder i, och så faller det ut när de knuffar på den, men den har han inte rikigt lyckats klura ut.

Har ni aktivitetsprylar till era katter? Jag skulle to att man kan bygga en liknande sak själv med lite fantasi.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
VildaVittra
10/31/14, 6:01 AM
#1

Räknas hundar som aktivitetsleksaker?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[cicoccabim]
10/31/14, 6:43 AM
#2

Jag har en bana med en boll som lyser när man puttade på den. Dyr. Och kul i en vecka, ca…..

Men jag köpte en riktigt bra matpyramid från Nina ottosson. Katten får själv jobba rejält för att få ut maten, det verkar vara bra tankearbete för henne. Den kan jag rekommendera varmt! Den låter lite på trägolv, men det är å andra sidan underhållning samtidigt…..

tlover
10/31/14, 9:56 AM
#3

Nej det har vi inte, hon aktiverar helt enkelt sig själv.

När jag praktiserade på en djuraffär (utan levande djur utan bara saker till dom) fick hon däremot vara testkatt till en aktiveringsleksak och hon tyckte den var kul, den andra katten vi hade då förstod däremot att man kan ju låta Gimla göra jobbet och stjäla godsakerna när hon får ut dom.

l'm back

kattöga
11/2/14, 7:34 PM
#4

Min katthona har möss och sorkar som aktivitetsleksaker. Hanen ser honan som aktivitetsleksak……… vilket hon inte alls håller med om utan är istället rädd för honom……. 

Hade några leksaker till hanen när han flyttade in, dom var roliga då men sen han fått gå ute fritt är det alltså honan + buskar och gräsdungar som är roliga att hoppa  och gömma sig i. Fåglar är spännande men svåra att fånga.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Idunvallen
11/3/14, 9:13 AM
#5

Inga direkta aktivitetsleksaker men ligger lite bollar och dräller här som nån ibland får för sig är jätteroliga att leka med. De har börjat vara inne mer nu när det är dåligt väder så finns lite mer överskottsenergi nu. Laserpekaren är en stor favorit med, bara jag kommer på vart i jösse namn jag lagt den😃

Medarbetare på Utekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: