Annons:
Etikettot
Läst 2679 ggr
VildaVittra
11/7/14, 7:03 AM

Kattfolk på nätet

Hur tror ni att vi uppfattas av folk som inte har samma intresse som oss?

Här är en del av en konversation jag hade med en icke-kattmänniska om hur denne uppfattat sånt denne läst i kattrådar. 

Ja, kattfolk brukar ju vara tokiga på de flesta ställena. 

_Har du läst vad som händer om man råkar skriva skogskatt istället för skogkatt?
_Då blir det långa utläggningar om att det heter norsk skogkatt och absolut inte norsk skogskatt, att man inte kan någonting, att katten inte är renrasig (även om den har stamtavla), att man inte borde få ha en sån katt osv. Iallafall i den tråden som jag läste.

Oftast är det någon som säljer en katt som råkar ut för det, ex:  Har efter 2 år äntligen hittat en egen lägenhet, fick dock inte ha med katten dit så jag måste sälja henne.  Kattmänniska: du är en ond person, du måste planera ditt liv och inte ta första bästa bostad utan tänka på katten osv osv…

Eller: mitt barn har blivit allergiskt, katten behöver nytt hem akut!  Samma kattmänniska: du måste planera ditt liv, katter har också liv så du måste tänka på dem också. Bla, bla, bla.  Hon som sålde katten frågade hur hon skulle kunna planera att hennes barn blev allergiskt, och det skulle ju hon inte ha kunnat. Men hon hade ju kunnat tänka på när hon köpte katten att hon kanske skulle få ett barn senare och att barnet kanske skulle kunna bli allergiskt.

Gapskrattar

Hur tror du att folk uppfattar dig?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
flis
11/7/14, 12:11 PM
#1

Jag tror inte icke-kattmänniskor läser kattrådar utan väljer trådar med ämnen som intresserar dom. 

Jag  är udda och uppfattas nog så. ;)

kattöga
11/7/14, 6:07 PM
#2

Jag vet att jag uppfattas lite koko……… mycket för att katter är i fokus hos mig…….  Men skulle dom jag känner läsa trådar på kattforum (här t ex) så tror jag risken är stor att dom skulle dumpa mig helt……. (Men så länge jag har katterna så gör inte det nåt 🙂 )

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Tarotstollan
11/7/14, 7:45 PM
#3

Jag vet redan att släkten i alla fall ser mig som en "idiot"!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: