Annons:
Etikettallmänt
Läst 13905 ggr
kattöga
11/7/14, 6:19 PM

Katten lämnar del av mössen

Ni som är vana vid att katter fångar och äter möss bl a, har säkert upptäckt att dom ofta lämnar ett organ kvar, som dom inte äter upp. Gissar att det smakar illa. Men vad är det för organ? Jag har inte lyckats klura ut det än………

Det är svartaktigt och ser ut lite som en böjd jordnöt och storleken är också som en liten hel jordnöt ungefär.

Är det magsäcken som dom (= hon, min katta iaf)  lämnar? Levern är det inte och kan inte tro att dom äter en njure och lämnar den andra…… njurarna borde inte heller vara så stora….

Nån som vet mer?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Wony
11/7/14, 6:20 PM
#1

Gallblåsan brukar våra katter rata…

tlover
11/7/14, 6:21 PM
#2

Vad jag förstått är det gallblåsan.

Magsäcken brukar väl vara mumma?

l'm back

Stallmima
11/7/14, 7:02 PM
#3

Ja det har jag också undrat vad det kan vara, men nu vet jag.

kattöga
11/7/14, 7:14 PM
#4

Oj, har små möss så stora gallblåsor!?  😮 Det hade jag nog aldrig trott.

Men det låter logiskt att det kan vara gallblåsan ändå, för jag kan tro att den smakar bläh! (Fast jag tror ju också att en rå mus också smakar bläh……..)

Tack för svar. Jag antar att det är gallblåsan då.

Kom hem idag och råkade trampa på en sån som låg på köksgolvet……..! 🤮
Inte kul när hon passat på att äta sina rovmåltider när jag inte är hemma…………

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[Annamaja27]
11/8/14, 3:18 PM
#5

Njae…skeptisk till gallbåsa men jag vet förstås inte vad andra katter dissar. Jag har kollat noga på det som min katt lämnar och det är magsäck och tarmar.

tlover
11/8/14, 3:54 PM
#6

#5 Det beror ju på hur hungrig katten är

tex så går ansiktet åt först här, sen huvud, sen "kött" sen ätbara inälvor (hjärta, lever etc), sen magsäck och sen tarmar.

Din katt kanske aldrig kommit så långt så att det bara är gallblåsan kvar helt enkelt.

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: