Annons:
Etikettbeteende
Läst 905 ggr
VildaVittra
2014-12-19 06:34

Gillar era kissar att bada?

Fullt så här lugn var inte kattungen som badade i utedasset under saneringsarbetet som följde.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Grace2009
2014-12-19 08:38
#1

Har inte provat att bada honom, jag lär liksom inte överleva det dådet då jag betänker vilka mordiska blickar jag får när jag råkar stänka ner en tass på honom. Men om jag skulle vara tvungen att bada honom är det väl bra att mitt stelkrampsvaccin fortfarande är aktuellt 😃

Idunvallen
2014-12-19 11:40
#2

Jösses tänk om det såg ut sådär när man badar katten. Har bara badat 1 av de jag har nu, hon är långhårig. Badar henne bara om det är nödvändigt men har vart tvungen göra det 1 gång då hon hade diarré i hela pälsen bak. Jag måste säga att det är ganska fascinerande hur många klor en katt har vid såna tillfällen😃 Även om hon är snäll så ska hon ju hålla i sig överallt, käns som hon har klor som sitter fast precis överallt. Gärna då i min arm eller så… Så jag är glad så länge jag slipper bada katter. De andra två jag har skulle aldrig gå, föredetta skyggisar där en visserligen är gospropp men inte klarar att man lyfter/håller fast och den andre får jag inte röra alls. Så det är bara att hoppas de inte gör något tok utan att de klarar tvättandet själva…

Medarbetare på Utekatter iFokus

Marr
2014-12-19 13:35
#3

Hihihi jag tror den kissen tyckte det var varmt och skönt i badet.

Mina katter gillar verkligen inte att bada utom gamlakatta då. Har varit ner vid sjön när det varit oerhörd sommarvärme och hon följer med. Det var så varmt att hon flämtade.

Tog med henne en liten bit ut i vattnet utan protester och ställde ner henne där. Där stod hon och försökte följa efter när jag gick längre ut. Tillslut simmade hon bredvid mig. Vi simmade in tillsammans i det grunda vattnet. När vi sen har gått ner till sjön går hon utan vidare i, trots att jag är kvar på stranden. Men simmar inte ut som tur är om jag inte är med i vattnet.

Bada badkar med schamponering är inget kul alls, det gillar hon inte. Ja di är roliga katterna. Hade en annan katt för många år sedan. Samma färg brungråtigrerad. Det var också en badare och följde med ner till sjön, gick självmant i. Han gillade även badkar. Låg jag i badet så satt han på kanten och kanade i och tog några simtag så vattnet blev full av hår. Jag fick lyfta ur honom.

Har aldrig någonsin mer träffat någon badarkatt som dessa 2. Undrar om det är vanligt? Jag tror inte det…🙂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

tlover
2014-12-20 08:31
#4

Nu har vi bara testat en gång (då Gimla hade diarée och inte lyckades tvätta sig själv helt. Jag fick bada henne inne i duschkabinen och min man fick hålla igen dörrarna på duchkabinen.

Nej Gimla föredrar att tvätta sig själv (och nuförtiden är hon mycket mycket bättre)

l'm back

Upp till toppen
Annons: