Annons:
Etikettallmänt
Läst 1234 ggr
VildaVittra
2014-12-25 19:28

Katter bortskänkes?

Jag fick en väldigt aktiverande julklapp av mina små monster. Sov en stund på dagen idag, kissarna var i köket där också min akvatiska sköldpaddas terrarium står.

När jag vaknade i mörkret så gick jag barfota ut i köket och blev fundersam då jag kände att golvet var blött. Tände lampan och såg förödelsen. De hade vällt ner terrariet (i plast tack och lov) på golvet, tömt ut burken med maskindiskmedel, vält ner den torra och rentvättade klädhögen (som sugit upp en hel del vatten).

😈

Sköldpaddan mår bra, men tycker ni att jag ska donera mina kissar till scan för att bli köttkorv?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Aleya
2014-12-25 19:33
#1

Du fick ju köksgolvet rengjort. ;) Ne men det var nog inget kul att vakna upp till. Men skulle nog stänga dörren till köket medan du sover eller är borta. Det är mitt tips.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

jela96
2014-12-25 19:35
#2

Haha va kul! Gick och la mig i sängen igår och insåg att det var väldigt blött, luktade och kände den underbara doften av kattpiss.Han har kissat genom både täcke och madrass blev bara att kliva upp och byta ut allt… på julafton och allt.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

VildaVittra
2014-12-25 19:38
#3

#1 Just nu kan mina katter bara vara i köket när de är inne, då jag är hundvakt till en kattaggressiv hund. men efter nyår får de fri tillgång till huset igen. *håller tummarna*

#2 Visst är det trevligt att få renbäddat. Det var säkert så kissen tänkte. *nickar övertygat*

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

jela96
2014-12-25 19:40
#4

3# Haha jo antar de! 😊

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Aleya
2014-12-25 19:43
#5

#3 oh… det var spännande. Jag skulle ta superlim och limma fast akvariet. ;) Eller ändrar mig. Jag skulle limma allt. ;)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[JeanetteK]
2014-12-25 19:43
#6

Hahaha, sitter här och skrattar högt för mig själv. 😂Så himla underbara alternativ! Själv gick jag ner i spagat när jag tog ett steg ur sängen i morse och klev i en katt-kräka så benen gled isär. Jag visste inte att jag var så vig… det tog ett tag att samla ihop kroppen från golvet sen. 🤐🤪

Annons:
Maria
2014-12-25 19:46
#7

Haha, jag röstade på köttkorv😉

Jag brukar hota min ene katt Moritz med att göra salami av honom när han är som jobbigast eller en snygg fäll i hallen😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

VildaVittra
2014-12-25 19:48
#8

#5 Eller ta häftpistolen och häfta fast katterna i taket? Det är nog lättare 😈

#6 Hahahaha, kattspya är ju världens bästa glidmedel, man kanske skulle ta och spara på det och sälja det dyrt? Kan riktigt se bilden framför mig med dig i spagat. 😂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Marr
2014-12-25 19:50
#9

Nää ingen körvdonation va? Dom hjälpte ju till med att få ett rent golv. Hellre ett nytorkat golv än kiss i sängen…😃Skönt att sköldis klarade sig utan men.👍

#2 Jag har köpt sån där plastad sak att lägga under bäddmadrassen, för bäddmadrassen går lätt att tvätta. Har en liten kisse som hamnade på fel ställe som jag hämtade tillbaks med en knyten näve.

Han hade tyvärr fått lite problem efter detta boende och av osäkerhet la han en liten kiss i min sköna säng. Feliway och allt möjligt har jag försökt med, men ändå ville han lägga en trygghetskiss i sängen i bland. Bytte madrasser och köpte detta plastade textillakan för 2 år sedan. Fast nu har det inte hänt mer efter det…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

VildaVittra
2014-12-25 19:58
#10

#7 Du kan ju berätta för honom att man använder kattskinn i experiment med statisk elektricitet inom fysiken. 

#9 Sköldis håller på att väckas ur vinterdvalan, så han låg kvar och halvsov i ett tomt terrarium.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maria
2014-12-25 20:38
#11

#10 Ska framföra detta😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cahira
2014-12-25 23:44
#12

*skrattar så jag kiknar åt alternativen* Klart du inte ska ge dom till värsta fienden - då får ju fienden rena golv! 🤐 Man kan ju inte ge fienden tjänsten att SLIPPA städa själv! ☝️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Wony
2014-12-25 23:50
#13

Vår katt Chili brukar ha för vana att inte täcka över sitt bajs, och nu när vi har en ny misse i huset, har jag fått stå ut med det i dubbel mängd. Han är halvlös i magen, och lägger stora stinkande högar i toalådan som han vägrar krafsa över. Det är nästan så man funderar på om salamihot är sista utvägen… 😉

Lillan är den enda av de tre galningarna som är för fin för att lämna det okrafsat…

Annons:
tlover
2014-12-26 08:58
#14

😃Det låter lite som Gimla i somras. Hon får bara vara i delar av huset (eftersom min man är allergisk) men hon kan öppna dörrar. En natt så hade vi glömt att låsa ytterdörren så på morgonen hittade vi en stolt Gimla som blandannat hade skitit i rentvätten (två gånger) och pissat framför toan.

Fast då fick vi ju ingen hjälp med städningen men vi fick motivation att hålla rentvätten vikt et tag.

l'm back

jela96
2014-12-27 02:41
#15

Jag tror nog det blir köttkorv eller något liknande här hemma också. Tömde lådan i en påse som jag glömt i hallen och katten har självklart lyckas förstöra påsen och ha ut allt bajs över golvet, när jag kom dit stod han och krafsade som en galning..

Och inte nog med det var han inte nöjd med mitt nya luktfria strö så medan jag satt och spelade sims flög en oförnämd fis ut och sekunden efter låg där en stor fin hög bajs på min fina ryanmatta..

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Emel
2014-12-27 21:56
#16

Hehe… Är du lite lat var det bra att köksgolvet blev städat, det enda rena här hemma just nu är kattlådan, djurburarna och katten själv. Huset och hunden skulle behöva sig en omgång, så gör dig av med katterna till din fiendeoch låt dem göra årets sämstsäljare  Kattkorv, kom sen hit du och skura mina golv istället. Köttkorv med katt till kanske är gott, äter varken kött eller katt men man måste testa allt annars får man ingenting veta, höhö ;)

Hade varit kul att se kattens förvånade och antagligen förskräkta min när den hamna i vattnet.  Hoppas att min kisse en dag ska hoppa i hinken när den är vattenfylld då hon tycker hinkar är skojjiga att hoppa i och upp från. Bara jag är där så hon inte drunknar usch :(

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Upp till toppen
Annons: