Annons:
Etikettallmänt
Läst 3338 ggr
VildaVittra
12/31/14, 5:25 PM

Jag har nog ifokus mest mysko katter

Idag gjorde jag en smörgåstårta, nyårsafton som det är och allt. Men den blev inte riktigt som planerad, då vissa ingredienser saknades, trots att jag köpt som.

Jag har maten bakom lås och bom, men lämnade isbergssalladen och ruccolan på diskbänken, för "det äter ju inte katterna". Gissa vad dom ätit upp? Jo, givetvis det. 🤔

Har era katter något mysko för sig? Ska jag sälja mina katter dyrt till en militant vegan och skriva att de gillar hönsfoder, bröd och sallad?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[JeanetteK]
12/31/14, 5:30 PM
#1

Haha, men va!? Nä isbergssallad äter väl inte katter? Och ruccola! Det får jag inte ens i  sonen! 😂

ChristineL
12/31/14, 5:32 PM
#2

Haha, min ena katt har ätit en tomatklyfta som var doppad i jordnötssås! Jag och mitt ex hade köpt hem thaimat, han gillar inte tomat och jag gillar inte jordnötssås så den hamnade på golvet tillsammans med övriga skräpet, då var det någon som var snabbt framme ;)

Shalin
12/31/14, 5:32 PM
#3

Jo min gillar sallad faktiskt :) Hon försöker t.o.m. äta av purjolökens blad. Men smör, grädde och mjölk nästan spyr hon av bara hon känner lukten :P Riktigt knasigt tycker jag…


Evelina!
12/31/14, 6:12 PM
#4

Har ingen katt som äter sallad vad jag vet, men mycket annat slinker gärna ner, t ex currysås och smörgåsrån.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Sasa Allie
1/1/15, 12:44 AM
#5

Har en katt som gillar torkad banan och muffins, hennes syster gillade skorpor.

Ta och sälj dina katter till en vegan.😂


Cahira
1/1/15, 2:23 AM
#6

Jordnötssmör! 😮

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Tarotstollan
1/1/15, 5:34 AM
#7

Hade en katt som alltid skulle ha tunna skivor av rå potatis när jag stod och skalade. Inte 1 skiva utan upp till 4-6 stycken!
Min kompis hade en katt som var lika dan, dessutom ville den ha vindruvor och paprika bitar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
1/1/15, 11:56 AM
#8

Haha, vilka kul katter! 😃 Endast  äkta strikt  kattmat gäller här!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Sabina]
1/2/15, 3:39 AM
#9

Nää, våra katter äter inga grönsaker men bullar, chips och croissenter slinker gärna ner 😃

tlover
1/2/15, 8:36 AM
#10

Vår katt kan öppna dörrar, vilket gör att är hon inne måste all mat, särskilt bröd låsas in. Hon har även lyckats att öppna frysen (stående frys) och då åt hon upp frysta majskolvar men struntade i kycklingfileerne 🤔

Hon brukar även nalla av hönsmaten före hon äter sin mat, tex ris är särkilt gott.

l'm back

VästkustFia
1/7/15, 8:10 PM
#11

Katter vill  gärna försöka komma åt mat som de märker att man försöker hålla undan från dem… Det blir väl som en rolig lek eller jaktutmaning.

Gronstedt
1/8/15, 5:36 PM
#12

Då har jag nog iFokus minst mysko katt, när jag tappade nya kattmatspåsen i golvet så stod han där bland pyllorna och tittade på mig tills jag hade sopat upp några och lagt på ett fat - då dög det att äta! Han har aldrig snott något från bänkar eller bord - han kommer helt enkelt inte på tanken.

Halvdansken
1/14/15, 3:12 PM
#13

Glass är gott!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
[cicoccabim]
1/14/15, 7:00 PM
#14

igår snodde hon en halv falaffelbulle som jag tappade…… smaskens enligt henne. Jag gav henne mat kort efter för att blanda ut den lilla lökmängd som kunde finnas med i biten.

MaxFlickan
4/13/15, 9:45 PM
#15

Hade en katt när jag var liten som åt gurka :)

Min nuvarande katt stal ofta bröd(utan pålägg) från köksbordet när den var liten och slukade dem på några sekunder. Sånt har han slutat med nu, så inte vet jag vad det var i dem som var så gott?

Och syrrans katt älskar ostbågar :)

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

kattöga
4/14/15, 12:04 PM
#16

😃

Meh… vilka katter ni har!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Jonniis
5/1/15, 1:52 PM
#17

Jo våran katt äter sallad och i princip allt som ställs fram misann.


VildaVittra
5/1/15, 8:35 PM
#18

Idag har kissarna ätit upp en förpackning med färska champinjoner som jag tänkt att grilla. Det var tydligen supermums, finns inte en smula kvar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
5/2/15, 1:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Mmmm, hönsfoder. 🤪

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tarotstollan
5/2/15, 1:17 AM
#20

#0,18 och 19. De får i alla fall varierande kost!😃😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
tlover
5/2/15, 1:24 PM
#21

#19 Har hon testat fårfor? det är supergott enligt Gimla  😉

l'm back

VildaVittra
5/2/15, 1:31 PM
#22

#20 Jupps, väntar bara på att de ska börja lägga ägg, för det är värpfoder. 

#21 Nej, får väl köpa in det åt dom. 😉

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tarotstollan
5/2/15, 7:00 PM
#23

Kom ihåg detta när jag läste allt kul som era katter äter. För några år sedan hade jag marsvin och när de var ute och sprang på golvet så brukade jag alltid lägga ut lite mat som de kunde leta upp.
En gång hade jag lagt ut knäckebröd till dem, riktigt grovt knäckebröd! Plötsligt hör jag hur det knastrar ute i hallen (där inte marsvinen var) så jag gick och kollade, där satt min dåvarande yngste katt och käkade knäckebröd!
Att han inte tyckte om det märktes tydligt på hans grimaser men han tänkte nog " de skall inte få något godis så det är bättre att jag äter upp detta hemska än att de skall få det". Hans grimaser var enastående, synd att jag inte kunde ta kort på honom!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[JeanetteK]
5/2/15, 7:40 PM
#24

#19 Haha vilken tok! ❤️

#23 Underbart !

VildaVittra
5/18/15, 3:55 PM
#25

Detta skulle mina kissar äta utan tvekan dom också.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Sealle
5/18/15, 7:23 PM
#26

En gång för några år sedan hade min mamma bakat släta bullar med pärlsocker på sig. Jag hade tagit med mig de som blivit över till skolan och sen när jag kom hem så la jag plastpåsen med kanske 5 bullar i bokhyllan och gav mig iväg till stallet. När jag kom hem igen hade katten dragit ner bullpåsen på golvet, gjort hål i plastpåsen och ätit upp pärlsockret/ytan på samtliga fem bullar. Själva bullen hade han lämnat kvar 😂

TatsuOni
5/18/15, 7:32 PM
#27

Min gamla katt älskade bullar, sockerkaka och rabarberpaj. Hans syster (min fars katt) tycker om ketchup, löksås och ärtor.  Ärtor hann hon äta nästan en hel skål innan hon blev upptäckt😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
Tarotstollan
5/18/15, 8:29 PM
#28

Jag har för mig att jag läst att katter inte kan känna smaken av sött men dessa katter verkar vara några riktiga godisälskare.😃
Mina nuvarande skulle definitivt inte äta något sött. Hade en innan som åt lite muffinssmulor.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

VildaVittra
6/17/15, 3:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Bildbevis på salladsätande kisse.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tarotstollan
6/17/15, 5:14 PM
#30

#29, Kanske äter det istället för gräs?  Fin bild i alla fall!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Nervöst Skall
7/22/15, 12:14 AM
#31

Bengalen är rätt vild när det kommer till mat. Man kan inte lämna foderpåsar eller "askar" framme för dem tar han sig in i. Vi fick hemlevererat en kartong med kattfoder från animail som vi bara ställde in i hallen då vi trodde den va säker, men Phoenix lyckades ta sig igenom både kartong och foderpåse… Sen har han vart uppe och snott bröd från brödlådan på diskbänken Det går inte att lämna framme mat eller tallrikar med matrester för dem ger han sig på direkt också

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

Calcifer
7/28/15, 11:41 AM
#32

Gandalf älskade kokta och råa morötter…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

VildaVittra
2/5/16, 11:30 AM
#33

Inatt har de fyndat en påse med chilinötter som de satt i sig. Häromdagen hittade de surdeg som de dock bara provsmakade lite på (det var tydligen inte tillräckligt gott).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tarotstollan
2/5/16, 2:28 PM
#34

#33. Hur har de gått med deras magar?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
VildaVittra
2/5/16, 2:35 PM
#35

#34 Det har inte varit några problem med dom, i alla fall inte än. De är väl härdade vid det här laget. 🤪

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tarotstollan
2/5/16, 6:28 PM
#36

#35. 😃👍 Kanske det ja!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

jagga-ewe
2/21/16, 12:07 PM
#37

Vi har en knasig katta som dansar på bakbenen för att få lite vitkål. Även jycken tycker att vitkålen är alldeles för god för att marsvinen ska få ha ensamrätt på den. Däremot vägrar hästen äta vitkål…

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

VildaVittra
2/21/16, 12:46 PM
#38

#37 Det måste vara något i den där vitkålen. 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

molbojse
3/17/16, 3:59 PM
#39

Bår odåga tycker om chips, smält ost (rå är det äcklig tydligen 🤔) och häromdagen var det mannafrutti och risgrynsgröt som slank ner. Kvarg är poppis också!
Poängterar att detta är mat han helt fräckt stjäl från våra bestick den halva sekunden vi tittar bort xD

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Carmarino
4/20/16, 5:57 PM
#40

Hade en gång några katter som var helt tokiga i gröna ärtor. Eftersom de även tyckte om kokt fisk så testade jag en gång att låta dem välja vilket fat de föredrog. Samtliga tog ärtorna. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: