Annons:
Etikettallmänt
Läst 893 ggr
tlover
2015-02-11 15:20

Hur länge skulle en katt klara av att vara ensam?

Nu ska vi inte bry oss om lagar eller sånt utan bara försöka komma på hur länge en kan klarar av att vara ensam.

l'm back

Annons:
Bill&Bull
2015-02-11 15:22
#1

Första alternativet stämmer in här hemma.. haha

||My Love For Animals Is Immortal||

VildaVittra
2015-02-11 15:23
#2

Det beror på omständigheterna och vilken kisse. Om jag går hemifrån sitter de på bron och väntar på mig och agerar snubbelklossar på min färd mot huset. Men sedan kan vissa kissar anse att det är helt okej om dom går hemifrån och är borta i flera dagar. Då är matte jobbig om hon vill pussa och krama dom lite extra när de dyker upp.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2015-02-11 15:23
#3

Jag svarade en timme… Man måste ju få tid att fara ut och jaga också.

l'm back

Grace2009
2015-02-11 15:24
#4

Jag tog ett dygn, sen vill han ha tillbaka sin personal 😃 När vi flyttade fick han vara själv kvar i skogen i två dygn innan jag kom och hämtade hem honom till det nya hemmet. Det funkade så bra så, men hemskt pratsjuk var han.

Magi-cat
2015-02-11 15:30
#5

Med mycket mat framsatt skulle min självständiga kisse utan problem klara att sussa själv i ett dygn, (för korta matavbrott) och visserligen muttra och beklaga sig när man kom hem, men i alla fall… 😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Marr
2015-02-11 15:31
#6

Ett dygn på sin höjd!🤓

För även om kattvakten rensar lådan, byter vatten och lägger upp fräsch mat… så saknar jag som katt, mattes dyrkan av mig som individ. Bryr mig inte om syrran rensar öronen åt mig. Ingen älskar mig som matte.🐱

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Calcifer
2015-02-11 15:33
#7

Det beror på vilken av mina katter man pratar om. Men ett dygn om det finns kattvakter. Min katt tycker jag är toppen - ibland. Andra dagar glor han lite elakt på mig som om jag vore satan själv. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

SuperLimm
2015-02-11 15:36
#8

Min hankatt följer mig överallt, han är på mig/under mig/intill mig hela tiden när jag är hemma. Går jag in i köket sitter han utanför dörren och väntar. Går jag på toa kommer han antingen upp i knät eller spryker sig mot mina ben i hopp om att få gos/bus.

Honkatten bryr sig inte så mycket. Hon sover mest. Har jag kattvakt är hon nöjd bara hon får mat och lådan rensad. Med min och mina systrar gosar hon mycket med men inte med andra.

Mvh Linn

[JeanetteK]
2015-02-11 15:39
#9

Jag svarade ett dygn. Vi har varit iväg en helg och haft kattvakt som varit förbi en eller ett par gånger per dygn. Inte optimalt men funkar i nödfall. Tycker i alla fall jag. 🙂

Perly
2015-02-11 15:43
#10

Beror lite på situationen, skulle jag åka bort så skulle den ju självfallet klara sig tills dess att mat och vatten tog slut, Är jag hemma så att hon kan välja så är det inte speciellt långa stunder, självfallet kan det kelas inne på toaletten med 😃 Dock kan hon vara ute ett par timmar i sträck någon enstaka stund ibland om hon hittat något riktigt spännande. 🙂

Alltid Oavsett

Magi-cat
2015-02-11 15:52
#11

På sommaren åker vi också bort ibland. Då är kisse nästan bara ute och har det bra men kommer fram och pratar med kattvakten när hon kommer.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Fialialej
2015-02-11 20:50
#12

Tänker på min mammas katter som är så himla olika, både till person och beroende på årstid. Gammelkatten kan vara ute och vandra upp till en vecka nör det är fint på sommarn. Hon går inte långt - tar man en tur i skogen kan man hitta henne på en sten i solen och hon hälsar glatt. ;) den yngsta är mer hemkär och går knappt utanför dörrn och vill ständigt ha uppassning. :)

"På natten är alla katter svarta"

Tarotstollan
2015-02-12 22:44
#13

Ett dygn skulle de säkert kunna sova bort lätt, under förutsättning att massor av hårdisar och skålar med vatten finns. Toaletterna däremot skulle det nog inte vara så mycket i, 2 kissar var och 1 bajs var skulle jag tro, det är var som produceras i vanliga fall.
Såvida inte kattvakten plockade fram massor av "karameller" så behöver inte hon komma dit heller!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
kattöga
2015-02-13 10:08
#14

Under vintern skulle dom nog bli sura om vi var borta ett dygn. Men när det finns möss och sork att fånga skulle dom nog klara sig både ett och två dygn, tror jag. Frågan är snarare hur länge jag skulle klara mig utan dom……?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: