Annons:
Etikettfoto-och-videotrådar
Läst 998 ggr
VildaVittra
2015-02-27 18:39

Liten blir stor!

VildaVittra gillar fortfarande att sova innanför mina kläder, numera får hon dock inte plats i behån längre.

Har du några bilder på någon liten som blivit stor?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[Sabina]
2015-02-27 23:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

Sessan, kattungen som vi fick ta hand om då hon blivit övergiven som 8 veckors unge. Här hon dock lite större än så men ändå kattunge och sedan Sessan som vuxen katt. Hon är fortfarande liten och nätt stor som en ungkatt bara.
Hon har även den speciella egenheten att hon helst dricker vatten från vattenkranen i badrummet. Ibland hämtar hon oss så vi ska öppna kranen åt henne, hon kan dock stänga den själv. 😃

hannaj98
2015-02-28 02:07
#2

#1 Ååh jag måste lära min katt att dricka ur kranen! Hon har med åren blivit jätte kräsen med vatten. Hon måste liksom se att man diskar ur skålen ordentligt och fyller den innan hon tänker dricka. Om jag diskar ur skålen och hon kommer precis när jag ställer ner den så är det bara att diska om. Hon vägrar dricka det då. Hahaha hon har väl lärt sig att jag alltid gör det och tycker väl antagligen att det är kul. 😉Men eftersom hon är en gammal katt och jag är noga med att hon ska dricka ordentligt plus att det känns hemskt när hon står och "tigger" vatten, så gör jag det alltid ändå. Men om hon dricker ur kranen kan hon ju inte klaga på att vattnet inte är rent 😉

(Dock så har jag sett henne dricka jätte äckligt vatten från pölar utomhus.)🤔

VildaVittra
2015-02-28 03:05
#3

#2 Har du provat att ha en dricksfontän till katten? 
http://www.zooplus.se/shop/katt/kattskalar_fontaner/vattenfontaner_for_katter/250923

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Sabina]
2015-02-28 13:04
#4

#3 En sån har jag tänkt på att köpa men är rädd att de låter för mycket. Jag är väldigt ljudöverkänslig. Sen verkar det vara lite mecking med filterbytena och skvätt på golvet osv. 
Däremot ska jag köpa en trädgårdsfontän i sommar, den är inte bara till mig utan jag kan tänka mig att katterna kommer dricka därifrån med 🙂

#2 Ja, det är nog en bra idé att låta din kisse få dricka ur kranen eller vattenfontänen som VildaVittra tipsade om
Ja, konstigt nog kan våra katter dricka från gamla pölar och vatten som stått stilla en längre tid ute men hemma är det bara jättefärskt vatten som gäller 😇

kattöga
2015-02-28 18:02
#5

Mysiga bilder! 

0# Enkelt ordnat: Du får investera (eller sy/virka/sticka) en större BH bara! 

I början ville min katthona alltid bli buren och jag försökte fixa med sjalar o d för att slippa bära henne med armarna hela tiden. Men så fort jag fixade med sjal eller nåt, så slutade hon med den egenskapen….. Synd, för jag hade gärna burit med henne jämt! Hon är också väldigt liten trots sina 7 år och väger inte mycket alls. Saknar den närheten med henne, även om det är skönt att ha armarna fria också.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Cahira
2015-03-02 03:39
#6

Owatonna växer och växer!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
CasaRamon
2015-03-04 12:11
#7

På tal om dricka vatten, så har jag och min man alltid varsitt vattenglas på bordet när vi ser på tv. Vår katt har nu börjat dricka ur våra glas. trots att hon har egen vattenskål,( fast den är ju inte lika rolig.) Så nu får hon ett eget glas på bordet. 🙂

Upp till toppen
Annons: