Annons:
Etiketti-matskålen
Läst 1495 ggr
VildaVittra
4/7/15, 12:06 AM

Får du bra käk hemma?

Eller får du ta hem take-out själv för din tvåbening försöker svälta ihjäl dig?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
cattisa
4/9/15, 4:40 PM
#1

Det varierar. Periodvis är maten helt OK, men ibland försöker min kock lura mig att äta konstiga saker som älg eller ko. Vissa saknar helt sinne för proportioner! Har de aldrig sett en älg! Den är ganska mycket större än en katt! Om jag skulle  jaga och döda en älg på egen hand - vilket jag i och för sig säkert skulle kunna - så skulle det ta månader att äta upp den! Snacka om enformigt!

När maten blir för konstig eller tråkig går jag ut och fångar något och visar upp det innan jag äter det för att kocken ska förstå. Det brukar faktiskt fungera. Tyvärr har kocken ännu inte orkat fixa burkmat med sorksmak. Jag har inte gett upp hoppet än utan fortsätter att försöka förklara. För en del tvåbeningar tar det helt enkelt lite längre tid att förstå, man får ha tålamod.

Hälsningar Flisa

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

annakarin_li
4/10/15, 9:50 AM
#2

Nja våran tvåbening har inte riktigt accepterat att vi kräver Shibas varje dag. Hon tycker tydligen att vi ska stå på bantningsfoder och hur kul är det????? Då måste man ju jama till sig egen kost. Tycker ju att det är vår tvåbening som ska ordna sånt….

VildaVittra
4/10/15, 12:43 PM
#3

Burkmat med sorksmak skulle nog faktiskt bli en storsäljare. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

MaxFlickan
4/13/15, 6:48 PM
#4

Min tvåbenta slavinna ger mig ganska bra mat faktiskt, länge sen jag behövt gå ut och fånga nått. Såklart, strömming och räkor kunde slavinnan införskaffa lite oftare, men det är väl sånt man får leva med.  Skulle nog inte vara så lätt att lära upp en ny slavinna.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Halvdansken
4/13/15, 9:30 PM
#5

Jag heter Elvis. Han jag bor med (Jason tror jag han heter) gillar såndär mjuk mat på burk. Örrk säger jag. Det ska knastra när man äter. Mina uppassare håller också med torr mat som knastrar, det är ok, men jag föredrar att skaffa min egen. Om det inte är nåt som kallas "räkor". Det är gott. Och knastrigt.
Uppassarna äter också såndär mjuk mat, så jag brukar ta hem lite alternativ och lägga under sängen. Tydligen så är den populär, för den brukar försvinna efter nån dag.

Vi har fri tillgång till vatten, jag föredrar den riktigt stora skålen…

Hatar cancer och älskar vårlökar.

kattöga
4/14/15, 12:10 PM
#6

Han: Jag tycker att jag får för lite mat! Jag behöver mycket mat. Men mina tvåbeningar är så tröga. Ibland räcker det inte med att jag tigger, ber och snurrar runt deras ben. Då får jag gå ut och fixa hämt-mat själv! Men jag äter inte äcklig hämtmat. Så då lägger jag hämtmaten bredvid den tomma matskålen så att dom ska fatta. Och dååå fattar dom och ger mej den goa burkmaten.

Hon: Jag får nog mat så det räcker. Men den är äcklig. Så för det mesta fixar jag min mat själv. Slurp! Fatta vad jobbigt jag har det på vintrarna!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
kvekki
5/26/15, 7:52 AM
#7

Alltså man måste ju äta för att orka jaga? Jag är alltid hungrig. Äter frukost och kvällsmat som matte så lättvindigt serverar, lite för ofta torra bitar bara. O häromdagen försökte hon lura i mig grannkattens mat! Vem tror hon att jag är egentligen? Äta pissens mat? Nä, där satte jag stopp. Jag drygar såklart ut torr mat med lite rolig jakt. Sorkhjärna, ormhjärna och grodhjärna är mina favoriter. Synd att inte matte kan fixa det åt mig?

Upp till toppen
Annons: