Annons:
Etikettbeteende
Läst 1206 ggr
Cahira
6/8/15, 7:15 PM

Är din katt solitär?

Vill din katt ha en kompis eller vara ensam?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Ria74
6/8/15, 7:22 PM
#1

Hon hatar alla andra katter och man kan väl säga att hon i bästa fall tolererar hunden.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Cahira
6/8/15, 7:23 PM
#2

Precis alla våra katter har minst en kompis. Jag är nyfiken på "katter är solidära djur" kommer ifrån när jag ser hur tighta vissa är. 

Jasper ville just slåss med Aiden och Blue Camaro och de hamnade i träd. Jag schasade iväg Jasper och fick ned Camaro, och istället för att äta blötmaten jag lockade ned honom med så gick han till sin brors träd och väntade tills brorsan kom ned. De två lever i symbios. 

Så har vi Ninja och hennes son Vulcan (alla honor är kastrerade), Ninja och Jasper umgås mycket med. Old Tom umgicks med två honor som inte finns mer av sjukdom och ålder. Rory, Toni och Ocean är tre brudar som umgås. 

Av 9 katter är ingen solitär - av egen vilja. Old Tom umgås med tjejerna nu men han har ingen bästa vän, han bara gillar sällskapet av brudar men han är närmast solitär. Och jag har sett honom ropa på tre honor kl 16-16:30 varje dag för att jaga ihop i fjol.

Är din katt solitär?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
6/8/15, 7:29 PM
#3

#1 Intressant!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Annamaja27]
6/8/15, 8:00 PM
#4

Intressant fråga.

Jag skulle nog säga att jag har en av varje.

tlover
6/8/15, 8:23 PM
#5

Helst ensam, hon blir ätstörd med sällskap.

Tidigare, då min syster ägde henne så ville hon visst ha sällskap däremot men jag röstade på hur hon är nu.

l'm back

Niiinah92
6/8/15, 8:26 PM
#6

4 av familjens 6 katter trivs bäst med kattkompisar, 1 gillar mest bara kattungar och 1 skulle helst velat vara helt själv, hon ogillar andra vuxna katter och avskyr kattungar.

Annons:
Nervöst Skall
6/9/15, 1:26 AM
#7

Min lilla kisse blir otroligt olycklig när hon är ensam! Hon har inga katt kompisar då katterna hon träffar hos mina föräldrar (vilka är dom ända hon träffat) är enstöringar när det kommer till andra katter. Mina hundar fullkomligt älskar hon och håller sig ständigt nära. Har fått höra att hon jammar olyckligt när jag och hundarna är på promenad, hon kommer alltid rusandes till dörren när vi kommer hem :p Även oss människor håller hon sig nära, men jag tror hundarna är snäppet över oss för henne xD

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

Cahira
6/9/15, 4:28 AM
#8

Intressanta svar!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

tlover
6/9/15, 10:09 AM
#9

Det är kanske värt att tillägga att även om vår katt inte gillar andra katter (numer) så älskar hon sällskap av oss tvåbenta varelser, förutsatt att man är gammal nog.

l'm back

Ria74
6/9/15, 10:28 AM
#10

Får också tillägga att även om hon hatar andra katter så älskar hon oss människor och söker gärna vårt sällskap särskilt dotterns :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

VästkustFia
6/13/15, 9:26 PM
#11

Har inte katt själv men av de 4-5 grannkatter jag träffar oftast och känner bäst så föredrar alla att vara ensamma. Två är kullsyskon och gillar varandras sällskap kortare stunder men de är helt olika till sättet och tillbringar stora delar av dagarna på var sitt håll.

Fridaaaa
6/14/15, 9:20 AM
#12

Mina vill ha kattsällskap och de har gärna sällskap av hundarna med och oss såklart 🙂
Kommer alltid ha minst 2 katter.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

TatsuOni
6/14/15, 6:29 PM
#13

Har ingen katt längre, men när jag hade så var han väldigt sällskapssjuk. Han umgicks mycket med sin syster men framförallt så hängde han efter hunden så mycket han bara kunde. Det var hans "mamma". Hon adopterade katterna när de var små. Även om hon "tröttnade" på dem när de blev stora så följde han alltid efter henne och skulle sova med eller på henne😎


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
cattisa
6/21/15, 7:03 PM
#14

Min katt kom till vår familj som vuxen just för att hon inte trivs med andra katter. Här är hon ensam katt, men hon är mycket social tillsammans med oss människor och andra människor. Hunden är också populär.

Jag kan tänka mig att hon kanske skulle trivas tillsammans med en mycket lugn och snäll katt som sällskap, men eftersom erfarenheten är att hon verkligen vantrivs tillsammans med andra katter så vill jag inte prova.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

kattöga
6/21/15, 7:29 PM
#15

Hon: -Jag är solitär ända uti klospetsarna! Tvåbeningarna Matte & Husse är okej så jag försöker underhålla dom och ge dom lite gos, lite då och då. Dom ger ju mej mat iaf ifall jag inte hittar nån smarrig sork eller nåt. Godis får jag också ibland. Jo, jag gillar dom jättemycket, men jag vill inte gosa och va med dom hela tiden. Bara en stund om dan ungefär (om jag hinner hem). 

- Ger dom en present ganska ofta också. 🎁 Matte blir jätteglad och berömmer mej. Sen tar hon sopen och skyffeln och sopar upp presenten och slänger iväg på tomten, så att jag får hoppa och jaga efter. Kul lek! Sen får jag äta upp min present själv. Smart va'! Så bra har jag uppfostrat dom.

- Fast så här på sommarn får dom vara mest med sej själva. Allra särskilt nu sen dom lät den där kaxiga lirarn från storstan flytta in, han som tror att han är nåt! "Storstadskille = snille", jo pyttsan! Har bett han o flytta tillbaks men han vägrar, han fattar inte vad ett Nej betyder heller! Ska anmäla honom för kvinnkattsofredande! Jag säger bara en sak: Bläh o Fnys! 

Han: - Vad betyder solitär? 🤔 Jag älskar att ha sällskap om jag får va ifred ibland också, gärna nära dom andra, i samma soffa eller så. Husse är min bästis! Jag går gärna promenader med tvåbeningarna, särskilt med Husse, till sjön, brevlådan, affären eller bara strosa runt i naturen tillsammans. Andra tvåbeningar tror att jag är en förklädd hund! Hallå?! Jag, Jycke? Jag undanber mej såna förolämpningar! Morrrr…

- Hon, den andra katten som bor här, försöker jag bli bundis med och framför allt sätta på plats. Men hon blir så sur på mej varje gång jag springer efter henne. Hon morrar och fräser eller så springer hon undan så fort hon kan, hon verkar rädd då. Hon är så primitiv, lite "bonnig" liksom…… inge "Street Smart" alls…..
- Trist, för jag tror att jag är lite kär i henne faktiskt…. 💔 Jag hoppas att hon så småningom fattar hur magnifik, smart, snygg, snäll och helt fantastisk jag är! Jag ger mej inte!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: