Annons:
Etikettbeteende
Läst 1319 ggr
MaxFlickan
2015-08-20 20:48

Jaktlycka...

Nu har lill kissen också börjat jaga tydligen. Kom just in med en fågel som var lika stor som hans huvud. Han förstod inte alls varför mamma lämpade ut jaktbytet…

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Annons:
VildaVittra
2015-08-20 20:51
#1

Men va? Ville du inte ha steken? Tänk lite stekta kantareller, en gräddsås med ädelost, lite rönnbärsgelé och pressad potatis till den, hur gott det skulle blivit. 😮

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

MaxFlickan
2015-08-20 20:56
#2

Njae, ska jag äta fågel så köps den i butiken, eller så köper jag av en mänsklig jägare, tyvärr :)

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

kattöga
2015-08-21 10:57
#3

Grattis till presenten! 😃 Dom är allt söta dom små liven när dom kommer med presenter till en. 

Här får jag minst en present nästan varje dag så här års! Generöst! Oftast möss eller sork….. Honan är jägaren i huset.

Jag gör som du, slänger ut presenterna. Tyvärr så har honan uppfattat det som lek! Det spelade ingen roll vad jag gjorde eller sa i början. Så nu förväntar hon sej att jag sopar upp bytet på sopskyffeln och slänger iväg presenten ut på gräsmattan, så att hon kan springa efter den, fånga den och äta upp den! Först ska hon ha "duktig-tjej-komplimanger" förstås! När hon ätit upp sitt byte kommer hon in för att äta kattmat på burk också. Presenterna är förrätter har jag förstått……….

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

MaxFlickan
2015-08-21 12:48
#4

Tack, tack 🙂Han såg så stolt ut när han kom bärande på fågeln…

Haha :D Jaa, hon har en bra matte som har fattat att man ska leka med maten 😉

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

[Forest]
2015-08-24 09:44
#5

Inte dåligt att ta så stort byte, matte måste blivit mycket glad att få se den fina fångsten 😉

Nervöst Skall
2015-08-24 11:55
#6

Våra utekatter har alltid jagat, inte lika mycket nu på "äldre" dar.

Mest är det grodor dom tar, vi har damm så finns massvis av dom :s Katten som inte lever längre brukade äta upp huvudet och lämna resten av kroppen utanför dörren…
Äldsta katten brukar hålla bytet levande och jama väldigt mörkt så vi kan komma ut och se. Hon har tagit en del fågelbebisar tyvärr.

Har även hänt att de tagit in levande fåglar som vi får försöka få ut sen ><

De har även tagit fåglar (allt från svalor till skator), möss och ekorrar :/

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

Annons:
MaxFlickan
2015-08-24 14:02
#7

#5 Nja… Duktig var han ju, men… Torde inte möss vara lättare att fånga? De får han gärna fånga.

#6 Grodor? Hoppas att ingen av dem börjar bära in dem,speciellt inte levande! Sorry, but no :(

Ekorrar hade lill-kissens mamma också fått tag i, så vem vet. Hoppas inte, de är ju så söta…

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Nervöst Skall
2015-08-24 15:08
#8

#7 En så länge har vi sluppit grodor inne, och som sagt den största grodjägaren i huset finns inte längre.
Det va hemskt att hitta döda ekorrar på trädgården! Det va ett år som dom måste har tatt död på typ hela närområdets population för det var bara just den sommaren, men då va de rätt många tyvärr :/

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

MaxFlickan
2015-09-05 19:16
#9

… och nu kom han in med en fågel igen… Men han bar ut den själv denna gång :)

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

MaxFlickan
2015-09-06 22:48
#10

Och ett möss ikväll :) Denna gång slängde jag dock bytet direkt i soptunnan därute. Stackars sopgubbe, fortsätter Mozart i denna anda så kommer ju soptunnan där ute att vara full av döda djur…

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

monstermash
2015-10-05 14:19
#11

Haha, oskyldigt med möss ändå ;) 

Mina föräldrars katt kom hem med en död huggorm en gång och lämnade i köket…

MaxFlickan
2015-10-05 19:59
#12

Och daggmaskar är bra bytesdjur. Och fjärilar…

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Calcifer
2015-10-08 13:37
#13

Min katt tog sitt första byte för några dagar sedan…

En av mina tofflor. 🤦‍♂️

Innekatt men ville väl ändå stila lite. XD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Upp till toppen
Annons: