Annons:
Etikettallmänt
Läst 1853 ggr
MaxFlickan
2015-09-17 21:12

Vem matar min katt?

Måste säga att jag tycker det är "roligt" då ena kissen kommer in och luktar strömming… Vem matar min katt???

Nån annan som varit med om liknande?

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Annons:
lollynonna
2015-09-17 21:16
#1

LIte halv, men våran katt är lite av en stalker. Hon letar upp människor och följer efter dem hem, hon älskar att gå promenader! Det har hänt ett flertal ggr att personer har ringt och sagt att vi ska hämta våran katt hos dem😛

Har du halsband på katten? Personen som matar den kanske tror att den är hemlös annars.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Stallmima
2015-09-17 21:18
#2

Det kan ju vara någon granne som förbarmar sig för den stackars kissen  😉  I ett område jag bodde fanns en utekatt som hade en lapp på halsbandet det stod "Mata ej mig, jag får mat hemma"  den gick säkert runt och fick mat lite överallt. Något rund om magen var katten därav lappen tror jag hahahaha

MaxFlickan
2015-09-17 21:18
#3

#1 Haha, härlig katt du har :)

Jo, har halsband, men han gillar dem inte så ofta kommer han utan dem…

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

[Forest]
2015-09-28 21:47
#4

Har tyvärr vart med om detta. Jag är inte glad i det alls eftersom våran katt inte tål fisk, stora sår får han i första hand på huvudet. Han är ganska skygg katt, men jag antar att det var ena grannen som gav sina katter kattmat med mestadels fisk i ute i ena uthuset därmed kom han åt mat han inte skulle äta. Nu har han flyttat och det är så skönt han hade en drös katter alla var okasterade.

Fridaaaa
2015-10-02 18:11
#5

Undrade varför min ena katt inte gick ner i vikt utan upp.
Jo han går bort till min svärmor och äter skitfoder som hon har ute till sina :( Nu "jaga" de bort honom om de ser honom vilket har hjälpt till stor del :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sisela
2015-10-02 18:21
#6

När jag var barn hade en av grannarna mörtodling i en bassäng i sitt garage. Gissa var vår katt brukade hänga. Annars hälsade han på hos diverse pensionärer och fick leverpastej och sånt. Han var väldigt smart och trevlig, så det blev aldrig nåt problem, men ibland tyckte vi det var lite pinsamt.

Annons:
[LoveUnite]1
2015-11-17 19:10
#7

Yes, där jag bodde innan tyckte jag min katt kom hem ibland med en full mage och doftade katt mat (burkmat) … hmm … antingen snodde han någon annan katts mat som ägaren kanske la ut till sin katt eller så misstänker jag att min gamla äldre dam till granne gav min katt mat.

För burkmat doftade han minsann och han åt inget hemma de gångerna heller, så mätt och belåten.

Zepp
2015-11-18 00:20
#8

Min mor ger alla katter hon kan mat!

Så att de skall komma tillbaka.

Hon är typ kattokig.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: