Annons:
Etiketti-matskålen
Läst 719 ggr
aneri
11/5/15, 9:48 AM

Torrfoder på ICA

Jag trodde att jag hade en säck Applaws i garaget men upptäckte att min syster har tagit den och glömt meddela mig. Nu står jag utan foder och ka inte få hem innan helgen om jag beställer idag. Det finns en ICA affär någon mil härifrån där jag kan hitta något torrfoder, han ratar blötfoder.  Vilken sort anser ni är bäst som finns på ICA,  han är snart 2 år och har normalt hull?

Annons:
Calcifer
11/5/15, 12:33 PM
#1

Mjau, skulle jag rekommendera. Vad du gör köp inte Friskies.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

aneri
11/5/15, 5:37 PM
#2

Ojdå. jag åkte dit och de hade bara Friskies och Whiskas och jag tog Friskies. Varför är inte Friskies bra? Ska jag åka och byta, jag har inte öppnat paketet än?

Calcifer
11/5/15, 5:54 PM
#3

Friskies är typ värsta skiten när det kommer till kattmat, inget bra i det alls. Jag skulle säga åk och byt men det beror på hur länge katten kommer äta det. Är det några dagar så spelar det kanske ingen större roll, men tänk på att oavsett kan katten bli dålig i magen pga foderbyte.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

aneri
11/5/15, 7:12 PM
#4

Han kommer att äta det i fyra dagar. Vi får väl stå ut. Tack för varningen, det ska inte få hända igen.

Calcifer
11/5/15, 7:43 PM
#5

Shit happens. Jag själv glömde att beställa ny kattmat i tid så fick gå till djuraffären och köpa "lösa" tetror så det räcker tills beställningen kommer. Ibland blir det knepigt men nu vet du åtminstone att Friskies verkligen inte är att föredra. ^^


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

aneri
11/5/15, 8:36 PM
#6

Tack, tack, snälla Calcifer.🙂

Annons:
Calcifer
11/5/15, 8:56 PM
#7

Ingen fara, hoppas kissen mår fint och att magen inte krånglar pga foderbyte. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[helga21]
11/5/15, 10:39 PM
#8

Friskies innehåller för lite taurin för katter.

http://www.testfakta.se/sites/default/files/_BINARY_11352.pdf

aneri
11/6/15, 9:14 AM
#9

#8 Tack, bra sammanställning. Jag får tipsa affären om att ta hem bättre kattfoder.

Upp till toppen
Annons: