Annons:
Etikettbeteende
Läst 1118 ggr
VildaVittra
2015-11-28 07:14

Vad tycker katten om årets julklapp?

I denna artikel finns några exempel på hur katter reagerar på robotdammsugare. http://www.sydsvenskan.se/sverige/video-katter-pa-robotdammsugare/

Hur skulle din kisse ta en sådan nykomling i familjen?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Victorica
2015-11-28 12:10
#1

Min kisse tycker att den vanliga dammsugaren är allmänt oförskämd och dessutom farlig, jag tror inte att en självgående variant skulle vara populärare😃

Veronica

lollynonna
2015-11-28 12:13
#2

Den vanliga är ju ett monster som skulle kunna sluka en bara man kollar på den ju! Så en robot hade inte varit populär :P

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

kattöga
2015-11-30 13:32
#3

Mina katter vågar hålla sej inne om jag inte kommer för nära dom med en "vanlig dammsugare". Men det är ju för att dom ser att jag håller den i koppel! Men även fast den är kopplad så är den för livsfarlig om vi kommer 4-5 meter ifrån dom. Då gäller det att springa för livet så fort som möjligt.

En okopplad dammsugare är ju totalt livsfarlig och oberäknelig! En sån skulle nog få dom att springa för livet bara dom fick syn på den.

Våra katter är ju t o m rädda för eltandborsten…. 

 🙀

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[helga21]
2015-11-30 17:36
#4

De flyttar på sig när jag dammsuger - om det  vill sig väl😃

[VinterMaran]
2015-11-30 17:46
#5

Mina föräldrar hade en katt en gång som tyckte om när man dammsög henne, hon tyckte det var jätteskönt haha!givetvis inte största styrkan inställd, antar att hon tyckte det var som massage. Hon ville alltid att pappa skulle dammsuga henne när han städade:-P en annan katt försökte förföra dammsugaren när hon löpte, med dåligt resultat…mina katter tycker att dammsugaren är satan personifierad så jag tror inte de skulle uppskatta en läskig robotdammsugare som deras människa inte verkar ha koll på!

VildaVittra
2015-11-30 17:57
#6

#5 Apropå satans avkomma. Min mor var ute och gick med mitt hundspann  och fattade misstankar när hon såg att en äldre granne inte hämtat morgontidningen, så hon spände fast mina hundar i tantens flaggstång och tog sig in i huset. Damen ifråga hade ramlat (hon mår bra nu) och hundarna fick stå där tills och under tiden ambulansen kom. Det är inte ofta ambulanspersonal får skäl till att skratta under arbetstid, men denna gång fick de det, för mina hundar gjorde sitt bästa för att klättra upp i flaggstången när damens robotgräsklippare körde förbi. 

Efter det gick de alltid förbi den tomten i diket på andra sidan vägen. 😃 Mina hundar har verkligen "hearts of a lion".

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
kattöga
2015-11-30 18:44
#7

#6 😃😂😃

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[VinterMaran]
2015-11-30 19:30
#8

#6: Haha, vovvarna undrade säkert vad det var för stor, rund insekt som förföljde dom!:-)min hankatt är precis lika feg, och smart är han inte heller för han brukar försöka jaga sin egen svans och bita sig själv i baktassen! tur att han är så himla söt:-)

Zepp
2015-11-30 19:53
#9

Nu har jag inga katter längre.. men när jag tyckte det vara dags för dem att gå ut så skramlade jag bara med dammsugaren!

Så jag antar att de skulle betraktat mitt nya husdjur Romba som ett monster?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Mirial
2015-12-02 21:16
#10

Mina två killar skulle mest troligt anse en sådan vara ett livsfarligt monster. Båda är före detta skyggisar som flyr ut genom kattluckan snabbare än vinden när dammsugaren kommer fram… De tycker till och med golvmoppen är otäck så…

Tarotstollan
2015-12-03 04:04
#11

Mina är inte förtjusta i den vanliga dammsugaren, så de hade nog flytt så högt upp i garderoben som den ena brukar göra och den andra springer in i ett annat rum. Synd att det är så högt ljud på dem, annars kanske de hade tyckt att det hade varit ok.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cragan
2015-12-05 12:51
#12

kissen liteade aldrig på robotdammisen när den funkade men låg man bara högt och kunde titta ner på den så gick det att va närmare den än vanliga dammisen

Halvdansken
2015-12-07 14:37
#13

Vi har en och den ena katten tycker mest att det är irriterande när den kör förbi honom och han vaknar. Den andra ser den som ett kattätande monster.

Men det finns en rolig film på Youtube med en katt som åker runt på en.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Amoz
2015-12-07 15:14
#14

Mina katter bryr sig inte direkt om våran, de kan se lite förolämpade ut när den kör på dom. Angående robotgräsklippare så vill min hund få bli bästis med alla han ser :P

Halvdansken
2015-12-07 16:40
#15

😃

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Zepp
2015-12-07 20:28
#16

En sån katt vill jag oxå ha.. som kör dammsugaren när jag är på jobbet!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Lovisaan]
2015-12-12 10:48
#17

Katten lär nog ha sprungit till china 😃 var allergisk mot allt som hette dammsugare, som annars var så kaxig..

Upp till toppen
Annons: