Annons:
Etikettallmänt
Läst 1010 ggr
VildaVittra
11/30/15, 7:39 PM

Hur skulle det perfekta kattforumet se ut?

På många kattforum så råder ett väldigt hårt klimat, detta är något som jag faktiskt inte velat ha här, utan denna sajt ska vara ett andningshål där vi enligt min tanke ger konstruktiva tips och då i längden hjälper fler katter samt ägare eftersom påhopp inte är tillåtet (för vem lyssnar när folk hoppar på en?), även om man inte alltid håller med TS. 

Men om du fick starta en kattsajt eller vi säger att du fick ta över denna, hur skulle du göra?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
kattöga
11/30/15, 7:52 PM
#1

Jag vet inte riktigt vad du egentligen syftar på…. men jag kan bara hålla med om dina syften! Jag vill gärna att forumet ska vara så "öppet" som möjligt, för alla åsikter om katter, utekatter och allt vad det innebär som möjligt!

Jag tycker att "snäva" åsikter om hur man ska "hålla sina katter" eller inte är något som man ska kunna delge, men ett forum bör vara öppet för alla slags människor… med alla deras åsikter….

Att hålla sej med utekatter kan på många ställen vara både "fel" och "kattfientligt!. 

Som jag har uppfattat denna sajt, rätt eller fel, så hoppas jag att den fortsätter att alla åskter ska få råda. Men med "huvudtanken" på att det är människor som har katter som är "utekatter"

I det långa loppet, hoppas jag att alla ser, att vi alla är kattägare och vi alla vill göra allt för att våra kattkärlekar ska må bra!

Åsikter, för eller emot, är alltid - för mej - en inspiration! Dom som inte håller medd mej, dom som håller med mej, ger mej alltid tankar, funderingar och inspiration! 

Jag vet inte om jag förstått frågan rätt, men som jag läste den, så har jag också svarat på den, enligt hur jag ser på det! ;)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
11/30/15, 7:54 PM
#2

Och ja! Katter har rätt att vara ute i det fria som dom själva önskar! Det har mina katter alltid fått vara! Och dom har varit lyckliga! Ända tills deras liv ändats! Och förhoppningsvis även efter det! ;)

(Men så bor jag i ett "djurvänligt" område!( Med bara skog och vatten)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Therese
11/30/15, 8:01 PM
#3

Oj, vilken bra fråga! Jag ska ta mig en funderare, men jag gillar hur det är på Norsk skogkatt iFokus, bra stämning men kanske lite lite liv ibland.

VildaVittra
11/30/15, 8:12 PM
#4

#1 Vad jag syftar på är att jag vill veta om ni tycker att jag gör rätt.  Mitt mål är att skapa sajtens trevligaste kattforum, men jag har börjat fundera på om medlemmarna egentligen vill ha ett "hatforum" i stil med andra kattsajter (inte alla). Ett exempel är häromdagen då jag modererade en tråd där en medlem skrivit till TS att denne skulle döda sitt barn om barnet skrek eftersom denne inte stod ut med att en katt som inte var TS skrek. Jag fick då höra från denna person att jag hade "problem" eftersom jag inte förstod skriven text och såg att detta var ett genuint förslag på lösning av problemet. (önskar att det fanns en himla med ögonen smiley, då skulle jag satt den här).

Sajten heter utekatter, men vi har medlemmar som har innekatter som kommit hit för att få dryfta katt utan allt hat. 

Vill ni hjälpa mig att göra detta till internets bästa och trevligate kattsajt?

#3 Jag ser fram emot det. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Therese
11/30/15, 8:20 PM
#5

Åh du tänker så. Jag har inga utekatter och är därför inte med i sajten (och har inte sett hur det är här), men jag har ingenting emot utekatter.

Kan faktiskt inte alls förstå varför man måste hacka på varandra hela tiden, vi är olika individer och det är också våra katter, oavsett vad så vill vi ju våra katters bästa? Så tänker jag i alla fall, och jag hoppas att fler gör det. 

Jag gillar din regel mot påhopp! Något som borde vara en självklarhet.

Jag hade nog slängt in en regel, typ att om någon skriver något som inte är önskat på sajten kommer en varning samt att inlägg/kommentar tas bort och upprepas det får man skrivförbud. Jag bara antar att utekatter är ett hett ämne så det kanske behövs för att behålla harmonin man vill åt.

kattöga
11/30/15, 8:23 PM
#6

#4 Jag anser att du gör rätt som håller detta forum öppet för alla åsikter och kattmänniskor - och även katt hatare! ;) Om man inte är öppen för människor som tänker annorlunda, hur kan man då någonsin få dom att se perspektiv som man själv ser?

Jag tänker, utan att vara forumansvarig, att det syftet man har i hjärtat måste vara det ledande. Oavsett om det, eller faktiskt; även fast det finns andra som har avvikande åsikter!  

Jag skulle aldrig tänka att jag vill avliva varken barn, katter, hundar eller andra som vill bli hörda och förstådda!  (Den TS som du beskriver, har stora inre problem, jag förstår inte riktigt varför du tar det till dej såpass mycket att du vill ifrågasätta det här, på detta foru…?) 
Den som har tankar på att vilja döda/avliva barn, katter, hundar eller andra djur över huvud taget, har liksom missat något! Om det finns en obalans, av vilken sort som helst, mellan djur och djur, eller mellan djur och människor, så är det just en "obalans", en "miss" i förståelse och "interagerande möjligheter".

Jag hoppas att Utekatter får förbli med dom intentioner som satts från början!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
kattöga
11/30/15, 8:25 PM
#7

D v s: Utekatter - det är en rättighet för en katt!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

VildaVittra
11/30/15, 8:57 PM
#8

#5 Man får vara med på sajten, även om man inte har utekatter, bara man inte "hatar" utekattsägare. 🙂 För vi utsätts på tillräckligt med påhopp som det är. 

#6 "Den TS som du beskriver, har stora inre problem, jag förstår inte riktigt varför du tar det till dej såpass mycket att du vill ifrågasätta det här, på detta foru...?"

Den TS jag beskrev var höggravid, och höggravida ser oftast sina djur som bebisar och jag anser att medlemmen ifråga som svarade TS  inte tog hänsyn till det faktumet. 🙂

Och tack, jag hoppas också att denna sajt får vara ett andningshål. Det skulle dock vara trevligt med lite positiv feedback då och då så jag orkar med allt hat från hatarna.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Therese
11/30/15, 9:00 PM
#9

#8 Vilken tur :) Jag har väl bara inte tänkt på det liksom, men nu är jag med :)

kattöga
11/30/15, 9:19 PM
#10

#8 Jag hoppas att du ser, att dom medlemmar som engagerar sej är ditt stöd! Du är vår "positiva feedback" genom att hålla detta forum öppet. Jag hoppas att vi medlemmar är ditt positiva feedback!

Hatarna, dom kan tycka, tänka och vilja vad dom vill. Om dom inte får "näring" till sina aggressiva tankar, så drar dom nån annanstans! "Hatare" behöver också"näring"… Låt oss ge dom bra näring! 😉

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[VinterMaran]
12/1/15, 9:38 AM
#11

Jag tycker att utekatter är ett väldigt trevligt forum faktiskt. "Hängde" på katter i fokus innan men blev väldigt förvånad över den hårda ton och de otrevligheter som försigkom där. Tyckte det var klubben för inbördes beundran, om man inte hade lagt 12000 kr på en raskatt som man dessutom höll inne och enbart matade med torrfoder vars kilopris kostade som saffran så var man en hemsk djurägare som stödde huskattsavel med mera. Jag tycker att katter ska få vara ute, när vi bodde i lägenhet mådde främst den ena katten psykiskt dåligt över att inte få kunna gå ut. Och jag hoppas att utekatter i fokus kommer fortsätta vara lika trevligt som jag tyckte det var nu när jag "flyttade" över. Sen finns det ju alltid rötägg som ska trolla i trådar tyvärr.

Upp till toppen
Annons: