Annons:
Etikettbeteende
Läst 1888 ggr
[VinterMaran]
2015-12-07 14:25

Det knäppaste din katt har gjort?

Ja vad är det knäppaste din katt har gjort? Jag kan börja, min hankatt brukar försöka utföra attacker på sin svans och sina baktassar. Sedan gör det förstås lite ont och då är det inte så roligt längre. När vi skaffade honom som kattunge gick vår äldsta katt i någon form av regress och försökte bita mig i bröstet när jag låg i soffan och vilade, precis som att hon ville dia. Hon brukar också slicka på sidan av toalettstolen. En av katterna har fastnat med huvudet i en tom konservburk en gång, som tur var kunde vi dra bort den efter en stunds lirkande! Mamma och pappas katt tyckte att det var lämpligt att efter sitt toabesök hasa sig fram med rumpan på vardagsrumsmattan den första gången min lillebror hade en tjej på besök hemma..

Annons:
VildaVittra
2015-12-07 15:49
#1

hahahaha.

Oj, det är många saker mina kissar gjort genom åren. En var att en av dom "badade" i utedasset. 🤮

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[VinterMaran]
2015-12-07 18:05
#2

Ah fy!antar att det blev bad för kissen sen?;-) En knäpp sak som min pappas katt gjorde var att bära omkring en tygkatt och skrika och kurra. Innan han blev kastrerad var det ett mer amoröst förhållande, men efter kastreringen betedde han sig mer som att tygkatten var hans unge som han behövde bära omkring på och tvätta. Så fort man "kom på" honom och tittade på honom slutade han genast att gulla med gosedjuret och gick därifrån. Denna ritual skedde flera gånger om dagen;-)

VildaVittra
2015-12-07 18:19
#3

Jupps, men under högljudda protester. Man skulle ju kunna tycka att kissen skulle visat lite tacksamhet över saneringen, men icke.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[VinterMaran]
2015-12-08 11:47
#4

Otacksamma kisse!;-) min ena katt gillar att tugga av hårslingor på mig när jag sover, det är det bästa myset hon vet förutom att sova på bröstet. Vet inte varför hon gör så, men när yngste katten var kattunge tuggade hon av honom alla morrhåren med…

VildaVittra
2015-12-08 12:05
#5

Självmordsförsök kanske? det finns ju en vandringssägen om att man dör om man råkar äta morrhår.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Calcifer
2015-12-10 17:13
#6

Elrond och jag brukar inte särskilt ofta leka med mina händer, dvs när jag busar med honom är det typ alltid med vippor av olika slag. Så om jag någon gång viftar lite med fingrarna eller drar dem längs madrassen eller dylikt så reagerar han alltid jättefult. 

För någon dag sedan satt han på golvet bredvid sängen, så jag drog med handen längs med kanten på sängen. Han ställde sig på bakbenen, drog ner huvudet mellan axlarna, och gick mot sängen på två ben. Han såg helt tokig ut. 😂


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Udoon]
2015-12-12 23:36
#7

För många år sen hade vi en katt som alltid envisades med att lägga sig i byxorna när man satt på toa. var inte lika kul den gången pappa bestämde sig för att dra upp byxorna med katten i, han slutade efter det😃

Calcifer
2015-12-12 23:40
#8

#7 Haha, det har jag också gjort. Katten ramlade ur ena benet på mjukbyxorna och sen fick jag vara ifred på toan i fortsättningen. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[VinterMaran]
2016-01-08 13:04
#9

Söta bus - kisar! min hankatt kan också krumbukta sig i luften och lägger sig i sambons kallingar när han är på toaletten. Det har katten gjort sedan han var kattunge, problemet är att han nu är en stor hankatt så han ligger bara med ändan i kalsongerna och överkroppen utanför:) Han är också extremt feg trots sin storlek. Vår lilla hona Smilla är väldigt mån om sitt revir och tvekar inte att köra bort dubbelt så stora katter från tomten. Sammy gömmer sig bakom henne, darrar och rusar in i det trygga huset, trots att han är lika stor som sina "fiender".

Björne33
2016-01-08 20:47
#10

Ojoj, mina katter är inte så roliga som jag kanske skulle önska, men de har badat i toaletten ett antal gånger så numera kollar jag alltid 2 gånger att locket är nedfällt innan jag går och lägger mig. Min lilla hankatt brukar slicka och bita mig under högljutt (ett aningen obsent ljud om jag ska vara ärlig, man kan tro att han har sex) spinnande. En annan kattägare sa att det var en kärleksförklaring, så jag försöker låta honom hållas, men även om han inte biter hål så är det inte särskilt mysigt faktiskt. Jag brukar stå ut max någon minut eller så.

Min förra katt brukade "hjälpa" mig när jag planterade blommor. Han satt bredvid och tittade medans jag grävde med spaden. Därefter skulle han gräva lite innan jag fick sätta ner blomman och sedan hjälpte han mig att krafsa ner jorden igen. Folk som gick förbi brukade stanna och peka. Det var rena showen. Han följde också efter mig som en hund när jag var utomhus, inspekterade allt jag gjorde.  Han brukade väcka mig på morgonen när han ville gå ut just genom att tugga på håret. Om det inte hjälpte lade han sig precis framför mitt ansikte (så att jag kunde känna morrhåren) och stirrade tills jag öppnade ögonen varefter han rusade bort till kattluckan och krafsade. (Jag har för vana att ta in mina katter på nätterna, har lite svårt att somna om jag inte vet var de är)

kattöga
2016-01-17 11:51
#11

Våra katter är inte knäppa alls…….. synd!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Volpes
2016-02-09 15:21
#12

Min katt brukar spreta väldigt mycket med tårna på baktassarna, även när han ligger avslappnat. Ser rätt så komiskt ut.

Han älskar också att leka med champinjoner, han äter inte upp dem men man kan få leta efter dem i hela huset.

Han ska även med om man går och duschar och ligger då på toastolen och väntar. Han följer även med mig in på toa på morgonen och går på toa samtidigt som mig. Och om man går in på toa utan honom så sitter han och skriker utanför, inte bara på morgonen utan varje gång man går på toa, han ska med helt enkelt.

jagga-ewe
2016-02-21 19:44
#13

Det dummaste Doris gjort måste vara när hon låg i handfatet o jag vred på lite vatten. Doris vred på skallen så det rann rakt in i örat på henne. Då vände hon upp huvudet o tittade på kranen, sen tillbaka så det fortsatte rinna i örat på henne. Jag stängde av kranen. Bara att inse att tipset "om katten ligger i handfatet så vrid på vattnet" inte funkade på den här katten.

Första åskvädret hon var med om när hon kommit till oss som kattunge reagerade hon väldigt starkt på. Bokstavligen sprang på väggen. Men det har gått bättre senare.

Ja, o så jagar hon såklart hunden ute! Katten ligger o smyger under bilen, eller bakom ett träd. När hunden passerat sätter Doris full fart o jagar efter. Sen byter de o hunden får jaga katten. Men det är alltid Doris som börjar.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Annons:
jagga-ewe
2016-02-21 19:55
#14

Just ja, glömde ju skriva om en tidigare katt vi hade. Hon var en vaktkatt, på eget bevåg. Gick utmed staketet och morrade åt folk som gick förbi. Verkade tycka att dåvarande jycken inte tog sitt jobb som gårdvar på allvar.
Det dummaste den katten gjorde var nog annars när hon gick igenom isen till bäcken som kattunge. Det var femton grader kallt, jag är ännu tacksam att jag o sambon stod ute o lockade o lockade tills hon kom skuttande. Då hade hon istappar i pälsen! Vi hade hört ett krasande ute från skogen några minuter tidigare, men inte kunde vi tro att det var vår lilla Curry. Men det var tydligt att hon ramlat i, ren tur att hon tog sig upp o inte drogs med under isen. Den bäcken är ganska ström och bottenfryser aldrig. Vi satt med katten inlindad i handdukar, sen sov hon intill hunden hela natten.

En annan katt, Artur, gjorde misstaget att smyga på kajor uppe i en björk. Vad han inte hade räknat med var att kajornas hela släkt kom till undsättning. Det gick från två till tjugo kajor på ett par vingslag och Artur fick retirera ner på marken o in i huset så fort han kunde.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Calcifer
2016-02-24 21:22
#15

Råkade lägga en papperslapp på Elronds huvud, då jag inte såg att han lagt sig bredvid mig i soffan. Han såg ut som om han fått stryk och frös med uppspärrade ögon. Jag fnissade medan jag tog bort lappen. Så fort den var borta betedde han sig som vanligt igen. Pucko. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[VinterMaran]
2016-03-16 10:18
#16

Vilka situationer katter sätter sig i! #10: min kompis har en hankatt som har ett amoröst förhållande till hennes arm, ibland hoppar han upp i soffan och ska ha kel. Hon klappar honom då men efter ett tag försöker han bita sig fast i hennes arm och börjar jucka mot den! Jag vet inte om det är ett dominansbeteende för han är ju kastrerad, men hon tycker ju inte att det är särskilt trevligt att få armen uppvaktad;) Min hankatt brukar slita och bita i sönder papper. Han har bitit i sönder viktiga räkningar och skolpapper. Nu brukar jag lägga fram ett tomt pappersark till honom när han är på det humöret så att han biter i sönder det istället.

molbojse
2016-03-17 10:08
#17

#16 Det låter som dominans.. Vår kille fastnade i en blomkruka för inte så länge sen. Han fastnade även i ett träd för att han inte kunde gå rakt fram (han kom upp på grenen i ett C men ner gick inte..), fastnat med huvudet i otaliga plastpåsar eftersom han älskar att springa och åka kana på påsarna xD hoppat ner i min tomma tvättkorg i tron om att man kan gå på locket (som bara är en bit tyg över själva hålet) och sen inte kommit upp.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

[Ninji]1
2016-06-17 22:15
#18

Måste ha varit när vår ena katt smög sig på och hoppade på en älg :P

[VinterMaran]
2016-06-30 20:59
#19

17#: ja det är det nog! Jag har fått tvillingar nu för en månad sedan och perserkatten är ohyggligt avundsjuk. Istället för att passa på och kela med mig när jag inte har händerna fulla kräver hon uppmärksamhet när jag verkligen inte kan klappa henne, t ex vid matning och blöjbyte. Hon ställer sig och vrålar bredvid mig och slår mig lätt med tassen. När jag inte kan klappa henne hoppar denna katt, som alltid har varit mild som en vårdag tidigare, på mina andra katter och muckar gräl. Hon har nog fått en liten kris, lille kisen!

[Castlevania]1
2016-07-14 00:45
#20

Min katt brukar ringa på ringklockan på ytterdörren när han vill in.

Annons:
lutralutra
2016-11-30 00:09
#21

Min katt brukar sova i granen på tomten.. :p Sen vill hon bara gå ut på nätterna, men inte för att hitta på så mycket utan mest sitta under buskar och glo ^^


Halvdansken
2016-11-30 15:49
#22

Elivis dricker ut toastolen - kolla min Avatar.  Willie envisas med att lägga döda möss i mina fleece-inneskor. Ozzy ska ner i inköpspåsarna - alltså innan vi packat upp - för att kolla vad vi köpt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: