Annons:
Etikettkattnyheter
Läst 1829 ggr
VildaVittra
2015-12-08 13:59

Katter och julgranar, oftast en dålig kombination

Så här har en familj i Cardiff löst det.

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-3349422/Family-forced-hang-festive-tree-CEILING-gifts-stop-cat-attacking-it.html

Hur löser du granens välmående hemma hos dina kissar?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Wony
2015-12-08 14:05
#1

Vi skaffade en plastgran, samt att allt pynt är i plast, papper osv. Inga glasskärvor som kan spridas över huset om de skulle riva granen då. Annars är katterna rätt så snälla mot granen måste jag säga. Är mest Chili som är fruktanstvärt galen i glittriga julkulor och att sprätta iväg dem över golvet. 🙂

[LoveUnite]1
2015-12-09 16:22
#2

Jupp, första julen med plastgran hamnade den jätte många gånger på golvet för en viss katt ville klättra i den. Sedan är kulorna roliga också.

Jag har fått ha granen uppe än så länge. Men han har suttit på fönsterbrädan och lekt med någon kula som han nått med sin tass. Ibland ligger han under granen och ser ut som om att försöker hitta på något hyss, haha!

[Lovisaan]
2015-12-12 10:39
#3

Genom att sluta använda julgran.😃 första minuten så svajade granen rejält!!

Tarotstollan
2015-12-12 23:36
#4

Fin gran men att hänga den upp och ner hindrar väl inte katten från att ta avstamp från kanten och hoppa rakt upp i den?!

Jag har plastgran men mina brukar mest ligga under och sova. Hade en hona innan som låg och sov på några grenar i granen. Hon hade inte rivit ner något utan bara hoppat in och lagt sig där. det gick bra de första 2 åren sen började hon väga för mycket så grenarna böjde sig och då fick hon inte sova där mer.😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Ninji]5
2016-12-19 08:42
#5

Haha!
När min katt var yngre hade jag juldekorationerna längre upp i granen. Sen några år tillbaka tycker hon juldekorationer är roliga att leka med första dagen sen låter hon de få sitt där.

sp0ngeb0b
2016-12-23 20:50
#6

Min katt kunde inte ha brytt sig mindre om julgranen 😂 Undrar ibland om han ens har sett den. Han har aldrig visat något som helst intresse för våra julgranar under de 9 år vi har haft honom 👍

Annons:
Silvestris
2016-12-25 21:47
#7

Har aldrig haft problem med katter och julgran. Då handlar det om 22 års kattägande.

StillaSinnet
2016-12-29 13:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Lukas är mest intresserad av att sitta på alla kartonger och paket. Granen i sig dissar han.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Tarotstollan
2016-12-29 19:42
#9

#8. Oj, vad många paket! Hoppas att många var till Lukas!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

TypisktMaria
2017-01-09 23:04
#10

Har inte heller haft något problem med julgranen, inte ens när katterna var små, eller jo, Elvis försökte smälla till julkulorna men  sa man åt honom att de inte var OK så slutade han och sen dess har han inte rört dem :)

Följ oss på
Blogg: Bobbys blogg
Instagram: Bobblius

Upp till toppen
Annons: