Annons:
Etikettallmänt
Läst 1752 ggr
[LoveUnite]1
2016-01-06 18:49

Är era katter ute nu?

Hej,

Ni med utekatter, är era katter ute nu när det är minus grader?
När på dygnet är de ute, kommer de hem om dagarna eller ute dygnet runt?

Min katt är ute katt och egentligen natt katt, men nu med kylan får han bara vara ute dagtid och kommer hem mellan 18-21.00 på kvällarna, blir utsläppt allt mellan 11.00-15.00 på dagarna.

Han vill trots kylan ut, så han får då självklart det, men jag vill ha honom hemma nätterna för jag vill inte att han ska frysa =(

Annons:
VildaVittra
2016-01-06 18:57
#1

Mina katter går in så fort jag öppnar dörren. De får äta ute så här års så de kommer ut och luftar pälsen lite. Men ibland händer det att de tar ett varv, det finns många skrymslen att söka skydd i, så håller mig inte vaken om de inte är hemma när jag går och lägger mig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lisabet
2016-01-07 10:22
#2

Vi har kattlucka, så katterna kan komma och gå när de vill. De är mest inne nu, men absolut inte hela dygnet.

Catta-
2016-01-08 10:00
#3

Den yngsta är ute mycket även nu i kylan. Mellersta katten är ute lite då och då, inte så länge åt gången. Den älsta går knappt ens ut i kattgården, skönare inne i värmen ;)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[VinterMaran]
2016-01-08 12:51
#4

Mina odågor är nästan 100 procent innekatter på vintern. Jag släpper ut dom på altanen, sedan sitter de där med uppburrad päls och vägrar sätta en tass utanför dörren. Efter några minuter vill de in i husvärmen igen. På sommaren är de nästan 100 procent utekatter:-)

[VinterMaran]
2016-01-08 12:53
#5

Kan säga att detta har medfört en begynnande rondör hos mina tre huskatter, perserkatten är så liten så hon verkar aldrig gå upp i vikt. På vintern är torrfodret det mest intressanta man kan ägna sig åt tydligen!

kattöga
2016-01-14 15:19
#6

Mina katter sover sej igenom vintern nu när det är så kallt. Honan har dessutom fått för sej att det är ok att pinka inne, på golven. Vi har tre sandlådor, men hon har aldrig lyckats begripa vad dom är till för…. eller så vill hon inte bara…..

Hanen vill helst inte använda sandlådorna heller, han har gjort det 2 ggr i år. Men han är livrädd för rådjuren här utanför, så det blir snabbt ut och ännu snabbare in.

Men imorse hade hans kattlucka frusit fast! Ändå väntade han tills jag förstod att jag måste hjälpa honom ut. Pinkade och sen supersnabbt in igen! 

Och nu har dom båda gått i ide igen….

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
jagga-ewe
2016-03-14 22:29
#7

Doris vill ut varenda dag o eftersom det är mycket ljud i liten katt får hon gå ut. Sen finns det dagar när hon går ut genom köksdörren bara för att gå längs husväggen till stora trappen o sätta sig där o skrika att hon vill in.

Kort sagt tycker hon att det är på tiden att vi lagar vädret nu. Så här kan det ju inte vara!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

molbojse
2016-03-17 14:15
#8

Så länge det var snö ute vägrade vår kille sätta sina tassar utanför dörren. En gång jagade han efter en pippi och blev fast i en snödriva så jag fick älga ut i foppatofflor och morgonrock och hämta honom för han vägrade flytta sina tassar 😃
Nu när det är betydligt varmare ute vill han ut helst hela tiden :p

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

[Ninji]5
2016-12-19 08:36
#9

Min katt går bara ut när jag & hundarna är ute om vintern.

TypisktMaria
2017-01-09 23:08
#10

Min katt  ( som bor hos mina föräldrar) går ut 10 minuter (om ens det) på morgonen innan mina föräldrar åker till jobbet. Sedan ligger han och sover i soffan fram tills de kommer hem på eftermiddagen. Då går han ut 10 minuter till. Sen går han ut en sista gång runt 21:30- 22.00 då också runt 10 minuter ;P  Lite skillnad på sommaren/våren när han är ute från morgon till eftermiddag, kommer in äter, sover lite, går ut och kommer in runt 22 igen :P

Följ oss på
Blogg: Bobbys blogg
Instagram: Bobblius

KentHjärta
2017-01-18 19:36
#11

#10 Samma med våra!

Båda går ut en stund på morgonen och för det mesta är de inne igen innan vi åker till skola/jobb. När vi kommer hem går båda ut en kortis igen (max 15) och gräver ner sig i soffa eller säng sen. Kvällen när de blir uttråkade kan det bli en kvart till eller så. Båda våra katter är väldigt bekväma och anser det onödigt att vara ute under vintern.

Sommaren blir man glad om de ens vill komma hem i fem minuter

sp0ngeb0b
2017-02-05 17:14
#12

Min katt är och har alltid varit utomhus på nätterna. På somrarna är han ute nästan hela tiden, han kommer bara in för att äta (ibland får han maten där ute, men det är inte optimalt för fåglar kommer och äter av den…). På vintern är han inomhus väldigt mycket, men han får inte vara inne om ingen är hemma eftersom han inte har någon kattlåda. Men han kan lätt stanna inne en hel dag. Oftast vill han själv ut på kvällarna, om inte får vi bära ut honom.

Leifsdotra
2017-02-10 09:26
#13

Han är ute lite kortare stunder när det är riktigt kallt, och någon gång har han t o vänt i dörren 😃

Men ute är han absolut, och är han ute när vi åker till jobbet eller går och lägger oss (brukar försöka få in honom till natten) så har han kattlucka till varma sadelkammaren där det finns filt att ligga på, vattenskål och en skål torrfoder. Så det går ingen nöd på honom.

Annons:
Upp till toppen
Annons: