Är säkerligen normalt katt beteende. Men ändå, min lilla spinkiga snälla pojke blir mobbad ute av en större tjock hane (katt).
Vi har sett den katten förr men jag har inte varit säker om han var snäll elr inte. Men idag fick jag se minsann.
Såg min katt uppe i ett träd från lägenheten, han brukar inte vara i träd mitt på dagen utan gillar att vara på äventyr. Jag tittade en stund sedan beslöt jag mig för att gå ner och hämta hem honom.
Väl nere (tog med mig hunden) var han uppe i ett annat träd.
Jag närmar mig och försöker locka ner honom men han sitter där uppe spänd.
Sedan ser min hund den andra katten, nedanför trädet och spanar upp på min katt.
Hunden hoppar mot katten skällandes och katten springer iväg.
Efter några minuter vågar sig min katt ner, när han är påväg ner ser jag den andra katten spana runt hörnet på byggnaden. När min katt är nere på marken rusar den andra katten rakt mot oss.
Min hund tar sats mot katten och skäller han tvärvänder och springer iväg som ett skott.
Min katt går tätt intill oss hem.
Alltså jag ser ju detta som normalt beteende hos katter, de kanske är revir tänkande osv, de är egentligen ensam djur.
Men eftersom jag vet min katt är så liten och snäll så blir jag lite beskyddande över honom, min hund också, nä, hunden ville säkert bara jaga katten, sådant är ju skoj!
Men vi kan låtsas att hon ville beskydda sin lilla familjemedlem
Har ni katter som blir "mobbade" eller är "mobbaren" eller har ni en sådan social glad katt?