Annons:
Etiketthälsa-skador-och-sjukdomar
Läst 944 ggr
Halvdansken
2016-04-18 19:25

Katt som kräker o inte vill äta

Vår Jason vill inte äta och har kräkts ett par gånger. Han la sig  i vår säng och har kissat i den.  Jag kunde titta i munnen, och det sitter inget där vad jag kan se.

Katterna går ute, så jag är bekymrad för om han skulle ätit nåt gift. Men det finns inte riktigt nåt gift här, vi har stor mark, och ha går inte långt ut från  huset.

Kan katter få tarmvred?  Jag ha sprutat in vatten i munnen på honom så att han inte torkar ut, och möjligen kräks upp om det nu är nåt han ätit.
Har klämt honompå magen, men han protesterade inte.

Jodå, vi tar honom  till veteriären om han inte blir bättre i morgon, men goda råd kan hjälpa.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Stallmima
2016-04-18 19:41
#1

Hur gammal är han?

Halvdansken
2016-04-18 20:34
#2

Vet inte riktigt, ca 10 år?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Halvdansken
2016-04-18 20:40
#3

Vete fan om han överlever natten. Eftersom jag haft en häst med tarmvred, och det man gjorde då var att ge honom lavemang, så gjorde vi det samma med Jason.   Vi tog en såndär öronspruta, mixat med vatten o olja och tryckte upp i gumpen.
Han gick bort i en buske och fick ut det. Men jag vet inte om det hjälpte.
Veterinären i morron om han lever då.

Shit.  Lille skatt. Jag sitter med honom på terassen. Ska han dö så ska han göra det hos mig.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Stallmima
2016-04-18 21:08
#4

Ja försök ta han till veterinären, tag blodprov och utröna. Hoppas det ordnar till sig…

Halvdansken
2016-04-18 21:11
#5

Vi tar honom akut till vår veterinär om han lever i morgon.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[eliinmeyer]
2016-04-18 23:29
#6

Håller tummarna att allt går bra!

Annons:
smellcaramell
2016-04-19 14:02
#7

Hur har det gått? Vet att katter kan kräkas om de ätit gräs till exempel så behöver inte alltid vara gift inblandat och om kattens allmäntillstånd inte är påverkat bortsett från kräkningar så brukar man kunna avvakta.

Halvdansken
2016-04-19 14:37
#8

Kritiskt säger veterinären. Han var helt uttorkad. Ligger med dropp nu, och de ska ta blodprover, kanske är det njurarna.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: