Jag behöver verkligen hjälp! Under min livstid har jag haft 10 katter (både unga och gamla) men ingen katt har vart i närheten av min nuvarande katt i sitt beteende!
Hon är ute/inne-katt 2,5 år och driver mig till vansinne! Jag har till och med flyttat till större radhus för att försöka göra henne nöjd! Nu till problemet: Hon är extremt stressad och ligger aldrig still, jag har inte sett henne vila mer än 5-10 min i taget och detta leder till att även min natt blir ett helvete! Hon ska ut och in hela tiden och får hon inte som hon vill så skriker hon, krafsar eller trycker in klorna i fönsterkarmen och drar åt tills det släpper med ett brak. Hon hyperventilerar om hon inte blir utsläppt. Detta sker med 40min mellanrum och jag har inte sovit sedan jag skaffade henne! Jag har försökt med allt (ignorera, öronproppar, mat ute, ett eget "hus" ute osv! Ibland är det även så att jag får släppa in och ut henne 5gångee under mindre än 10min (Jag har räknat)!
Snälla ge mig några tips om vad jag ska göra för nu har jag inte ork längre utan funderar på att sälja henne vidare eller alternativt avliva henne😥
Inga onödiga kommentarer om att har man skaffat katt så får man veta vad man ger sig in på (jag är som sagt väldigt kattvan och har även gått agronom husdjurs utbildning och är en extrem djurvän!) Någonting är helt enkelt inte rätt i hennes beteende!