Annons:
Etikettallmänt
Läst 1024 ggr
Calcifer
2016-11-23 00:40

Vad ska han heta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har min nya rumskompis bott här i flera veckor och jag kan verkligen inte bestämma mig för ett namn. Jag är så noga med att det verkligen ska kännas rätt. Elrond, som också bor här, var också namnlös rätt länge men när det namnet poppade in i huvudet från ingenstans så klickade det på en gång och jag "visste" att det var hans namn.

Vill helst att namnet ska höra ihop med något av mina intressen, plus att jag har en del jag själv funderar över men har svårt att välja ett. Så det är välkommet att antingen "rösta" på ett namn jag redan funderar på eller ge egna förslag. Kommer försöka känna på alla namn jag får som förslag för att se om något av dem känns rätt.

Här är mina egna förslag än så länge (och jag inkluderar vart de kommer ifrån):

  • Nox Solo
    (Nox kommer från Harry Potter och är motsatsen till Lumos som gör att trollstavens tipp börjar lysa. Solo kommer från Han Solo i Star Wars världen.)
  • Prince Mio
    (Från underbara Astrid Lindgren klassikern Mio min Mio.)
  • Nerf Herder
    (Från Star Wars, en av de bästa förolämpningarna ever!)
  • Chewbacca eller Chewie
    (Också Star Wars, behöver nog ingen förklaring.)
  • Peregrin "Pippin" Took
    (Sagan om Ringen relaterat, så matchar Elrond.)
  • Sirius Black
    (Min favoritkaraktär i Harry Potter.)
  • Calcifer
    (En talande elddemon från filmen Howl's Moving Castle.)
  • Totoro
    (Från filmen My Neighbor Totoro.)
  • Mamoru
    (Från Sailor Moon.)
  • Kurotora
    (Från animen Silver Fang, även japanska för svarta tigern.)
  • Sparrow
    (Dvs Jack Sparrow…)
  • Itward
    (Min favoritkaraktär från ett spel som heter Fran Bow.)

Ifall någon missat det uppenbara temat som de flesta namn följer så är det dessa saker jag helst vill ha namninspiration ifrån (men liknande är också okej såklart!)

  • Star Wars
  • Harry Potter
  • Sagan om Ringen
  • Japan eller Japanska filmer, helst studio Ghibli
  • Filmrelaterat i allmänhet

Vill helst inte ha självklara kattnamn, typ inte Findus eller så. Bifogar en bild, och hans personlighet är busig som fasiken (som kattungar ska vara!) och nyfiken i en strut, matglad så det skriker om det (eller så sitter han och skriker vid mina fötter för att han inte får äta absolut ALLT som jag äter, höhö) och även otroligt mysig. Han är rätt stöddig mot Elrond också trots att han definitivt hamnar i underläge varje gång han muckar "bråk". ;)

Han kommer när jag lockar på honom, sover gärna innanför täcket, pussas och stångas och hatar när han inte får vara med så sitter gärna på axeln när jag lagar mat eller sitter på badkarskanten när jag badar etc. Lite sådär… "halvdum", i den mån att han kan sprätta till för ljud han själv skapat, inte förstår att man inte kan kliva på bubbelskum utan då ramlar pladask ner i vattnet, tror att gardiner är stabila som väggar och fönster kan man hoppa igenom om man bara försöker tillräckligt många gånger. :P

PUST, vilket långt inlägg det blev, men namn är ju så viktigt!

Tacksam för all hjälp ni kan ge! :)
(Har kollat på diverse namnsidor kan jag tillägga, men där är det oftast så otroligt många namn listade att det är svårt att hitta några inom de ramar jag har.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Itchy
2016-11-23 01:05
#1

det första jag tänkte på när jag såg bilden (och innan jag läste ngn av namnförslagen) var Chewie :)

You can't spell Bitchy without Itchy

Calcifer
2016-11-23 01:19
#2

#1 Ja, det är utan tvekan ett bra namn, för han är brunsvart och fluffig som få. ;D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lia
2016-11-23 01:39
#3

Omg haha, jag trodde först att jag hamnade på undulater iFokus xD vilken konstig fågel! Jag tycker att han ser ut att heta John, varför vet jag inte och passar dina önskemål gör det inte heller x) alltså, bara ignorera mig haha!

Calcifer
2016-11-23 01:42
#4

#3 Hahaha, nä, någon fågel är han då rakt inte. 😂

Äh, alla förslag är ju välkomna ändå, nu tycker jag inte John passar på honom alls, men det gör ingenting att du la fram det du tyckte passade. :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
2016-11-26 05:49
#5

Han blev en Nox Solo till slut! Fast han har väl ungefär två miljoner smeknamn. Men officiellt är det en liten Nox som väckte mig med pussar idag. :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: