Annons:
Etikettallmänt
Läst 925 ggr
Halvdansken
2017-01-07 14:05

Två grå katter, ca 9 mån. gratis... :-)

Beskrivning:

Biter i era tår på nätterna, klättrar i bokhyllorna (gärna på natten), varpå böckerna trillar ner med att brak, gömmer döda möss under soffan eller i mina inneskor. Håller oss i form genom att ta in levande möss i huset som vi ska fånga och släppa ut. Obs! - möss bits när man bär ut dem.

De far up o ner, upp o ner för trappan, attackerar benen när man går förbi, ska in i alla skåp så fort en dörr står öppen, anser att det är vårt fel att det är kallt ute, får fullständigt frispel på kvällen och låter som två elefanter när de jagar varandra (där kommer trappan in igen).

Enda gången de håller sig stilla är när de sitter og tittar på er när ni är på toa. Och när man är i köket och de vill ha mat. Då lägger de sig bakom fötterna på er så att man konstant snubblar över dem och tappar saker på klinkergolvet. Många saker klarar tyvärr inte att bli tappade på klinkergolv. Glas, porslin mm. Å andra sidan får man gjort rent köksgolvet lite oftare.

Jag längtar efter våren, så de kan rasta av sig ute. Det gör katten Elvis på 11 år också.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Halvdansken
2017-01-07 14:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det är alltså ett skämt, om nån nu inte fattar det. Men visst är det skönt när katterna blir vuxna och lugnar ner sig lite.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

VildaVittra
2017-01-07 14:10
#2

Nänänä, du vet att jag avskyr importering av djur och detta är en SVENSK sida, danska katter göre sig icke besvär. Dessutom är de få som fattar danska, och hur låter inte då en katt med gröt i munnen?

Kanske bättre att du försöker skänka bort dom inne på språk? 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Halvdansken
2017-01-07 14:17
#3

Tror du det är det som är problemet? Att de inte fattar när jag säger "Jamen FLYTTA på er!!" "Ta UT musen!" "Kan ni inte hålla er lugna en stund?" "INTE hoppa in i tvättmaskinen!". 

Ja… du kan har rätt, faktiskt. Språkproblem. Vi köpte dem dessutom på ett katthem, så de var ju omringade av andra danska katter.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

VildaVittra
2017-01-07 14:22
#4

#3 Du ser! Inte bara danskt språk, utan även födda i fängelsemiljö. Passa dig noga så de inte försöker döda er en natt. 😮 Snart lär de sig dyska upp dörren till kylskåpet och börjar att stjäla, sådant gör inte svenska katter. *host, host. Gömmer Knytt under filten*

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Rhonda]
2017-01-07 14:33
#5

#4

Aleya
2017-01-07 15:17
#6

Ja jösses. Kan man få dom att apportera in smørrebrød från restaurangen schønnemann så kan jag ta dom gladeligen. Jag fattar ju kattdanska men kan inte prata danska. Så vi kan få lite problem. Men huvudsaken är ju att dom kan springa fort och apportera. Så har vi en deal? Gillar dom gammeldansk? För jag har lite svårt för det men vet att danskar gillar detta så tänker att även katterna dricker detta. 😎

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Halvdansken
2017-01-07 15:53
#7

Gammeldansk har vi inte provat med (så dansk blir jag aldrig, urrk) , men däremot gillar de skalen av "färska" jordnötter, alltså de som man själv ska skala. Min man äter dem, och har en skål med skal (som jag samlar till komposten) och de skalen är jättekul att välta ner och gnaga i.  Gärna på natten.
Smörrebröd som så vet jag inte, men flæskesteg uppskattas.   Gärna med spöd och knaprig svål.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Aleya
2017-01-07 15:56
#8

#7 äh jag tror vi får lite problem. Om dom inte gillar att äta smörrebröd och dricka gammeldansk. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Halvdansken
2017-01-07 16:31
#9

#8. Så får vi väl behålla dem då….

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Aleya
2017-01-07 16:54
#10

#9 jag tyvärr. 😉😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: