Allmänt

Hur skyddar ni era utekatter från kyla?

2017-11-09 22:32 #0 av: Pyttelite

Nu är det kyligt under den mörka tiden på dygnet. Hur skyddar ni era katter från kylan?

Är dom nästan aldrig ute när det börjar bli vinter eller har ni sett till att de har ett skyddat ställe att vara på om de inte har möjlighet att kila in eller har ni kanske en kattlucka till er katt?

Eller har ni ett litet extra krypin i trädgården där  katten kan vara skyddad från väder och vind?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Anmäl
2017-11-09 22:51 #1 av: tlover

Tidigare hade vi ett uppvärmt hus i lagården nu har vi kattlucka till grovutrymmena i huset

Glöm inte att rösta fram nästa månads tema inne på te ifokus
Vill du testa något nytt? testa provpåsar
Missa inte Te ifokus engelska lillasyster, Tea savvity

Anmäl
2017-11-09 22:55 #2 av: Zepp

Jag hade kattlucka.. en lisa för både katter och husse.. speciellt när man slapp att bli väckt klockan 4 och slappa att jaga katter klockan 7 på morgonen.

Det var när min ena katt vägrade att gå ut på mornarna som jag insåg att det var ett rätt ringa offer att såga ett hål i dörren samt montera en kattlucka däri.

Och jag kunde rätt snart göra mig av med katttoaletter inomhus.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2017-11-10 14:40 #3 av: Leifsdotra

Jag har kattlucka in till sadelkammaren som är uppvärmd så att han kan gå in där om ingen är hemma och kan släppa in honom. Det finns alltid en skål färskt vatten och en skål torrfoder där också. Annars älskar han att ligga och slappa ovanpå höbalarna, där ligger han torrt och vindskyddat men har uppsikt över gårdsplanen eftersom höladan bara har 3 väggar och är öppen mot söder. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.