Annons:
Etikettallmänt
Läst 2100 ggr
Pyttelite
11/9/17, 10:32 PM

Hur skyddar ni era utekatter från kyla?

Nu är det kyligt under den mörka tiden på dygnet. Hur skyddar ni era katter från kylan?

Är dom nästan aldrig ute när det börjar bli vinter eller har ni sett till att de har ett skyddat ställe att vara på om de inte har möjlighet att kila in eller har ni kanske en kattlucka till er katt?

Eller har ni ett litet extra krypin i trädgården där  katten kan vara skyddad från väder och vind?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
tlover
11/9/17, 10:51 PM
#1

Tidigare hade vi ett uppvärmt hus i lagården nu har vi kattlucka till grovutrymmena i huset

l'm back

Zepp
11/9/17, 10:55 PM
#2

Jag hade kattlucka.. en lisa för både katter och husse.. speciellt när man slapp att bli väckt klockan 4 och slappa att jaga katter klockan 7 på morgonen.

Det var när min ena katt vägrade att gå ut på mornarna som jag insåg att det var ett rätt ringa offer att såga ett hål i dörren samt montera en kattlucka däri.

Och jag kunde rätt snart göra mig av med katttoaletter inomhus.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Leifsdotra
11/10/17, 2:40 PM
#3

Jag har kattlucka in till sadelkammaren som är uppvärmd så att han kan gå in där om ingen är hemma och kan släppa in honom. Det finns alltid en skål färskt vatten och en skål torrfoder där också. Annars älskar han att ligga och slappa ovanpå höbalarna, där ligger han torrt och vindskyddat men har uppsikt över gårdsplanen eftersom höladan bara har 3 väggar och är öppen mot söder.

Travis D
8/15/18, 12:49 AM
#4

Vi har massa katthus sånna här i det matrialet som "obsarverar" värmen lyckas aldrig komma ihåg vad det heter 😟

kattöga
8/15/18, 6:23 AM
#5

Kattluckor. När det är kallt så vill inte katterna vara ute mer än korta stunder.
Jag tycker ibland att de sover bort nästan hela vintrarna…. 😴

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

TatsuOni
8/17/18, 4:48 PM
#6

Än har vi inte skaffat kattlucka, men han kan på vintern gå in i den uppvärmda selkammaren i stallet, som han bodde i innan han flyttade in hos oss.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
Mirial
8/26/18, 8:03 PM
#7

Har kattlucka så mina kan komma in när de vill. Då jag bor så det är få risker för de att vara ute är det en lösning som känns jätte bra för oss.

KentHjärta
8/31/18, 7:31 PM
#8

Vi har utealtan med anslutning till huset. De sover på sofforna där tills vi öppnar, och vi ska iår montera värmepump så det blir extra varmt :)

Pyttelite
12/5/21, 2:58 PM
#9

Dags för vinter igen -hur har ni förberett er och kissen?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


TatsuOni
12/5/21, 3:36 PM
#10

Vi har kattlucka. Det är visserligen bara en utav dem två som går ut på vintern.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Pyttelite
12/5/21, 3:48 PM
#11

#10: Skönt att den nyfikne har möjlighet att komma in när den har lust.

Säkert inga långa stunder men mycket spännande med utevistelse.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Leifsdotra
12/6/21, 4:05 PM
#12

Vi har kattlucka till sadelkammaren som håller ca 10 plusgrader. Det finns en kattigloo på en hylla därinne, en bit upp från golvet eftersom katter gillar att ha lite koll och värmen stiger. Fast den här årstiden vill han sällan vara ute särskilt långa stunder.

Pyttelite
12/6/21, 4:06 PM
#13

#12: Låter som en fin lösning men förståndig katt som inte går så ofta om det är kallt ute.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
TatsuOni
12/6/21, 5:11 PM
#14

Blä för våra grannar säger jag bara! Nu är det är kallt så lämnar de katterna ute i flera timmar 👿 Katterna smiter in till renfällarna i pappas grillstuga som skydd (det är klart att de får det!). Eftersom att pappa är hyresvärd så ska han tvinga på dem en kattlucka.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Pyttelite
12/6/21, 5:14 PM
#15

#14: Tråkigt att de inte har bättre koll. Klart att missarna letar varma ställen.

Det är friskt ute nu! ❄️


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


TatsuOni
12/6/21, 5:18 PM
#16

#15 Verkligen! Våran ena katt är bara ute korta svängar för att kolla läget. Ha använder t o m lådan idag. Annars föredrar han att gå ute.

Lite OT men ankorna får bara vara ute några timmar på dagarna nu. Vill dem inte in i värmen när matte tycker att det börjar bli för kallt så får jag bära in dem 🤪

Man måste ju skydda sina djur mot kylan!


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: