Annons:
Etikettkattnyheter
Läst 1261 ggr
kattöga
2018-05-22 22:01

Mjau Kattmat kan innehålla farligt föremål, SVT

SVT Nyheter - återkallande av Mjau-mat

"Tillverkaren återkallar ett begränsat parti av Mjau noga utvalt mousse med kalkon” i 85 grams portionsförpackning.

Det finns ingen anledning till oro om en katt ätit av maten men inte uppvisat några symptom, enligt tillverkaren.

Den återkallade varan har artikelnummer 3552 och bäst före datum 2020-02-27."

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
MonicaLagerquist
2018-05-22 22:05
#1

Inget som mina katter äter.

Hoppas att ingen katt blir sjuk eller skadad.

Stolt ägare till fem La permer

kattöga
2018-05-22 22:08
#2

#1 Mina katter äter inte heller just den sorten. (Men annan Mjau-mat äter de.)

Jag hoppas också, att det inte drabbar nå'n katt illa, men jag undrar förstås hur de upptäckt det…

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Tarotstollan
2018-05-22 22:40
#3

Mina äter också Mjau men inte den sorten. Hoppas att ingen kisse äter just den förpackningen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

kattöga
2018-05-23 10:01
#4

På My Newsdesk skriver de också:

"Mjau kattmat beklagar det inträffade och uppmanar konsumenter som har köpt den berörda produkten att reklamera via info@mjau.se alternativt kontakta konsumentkontakt på telefon 0771-64 64 00.

För mer information vid mediefrågor kontakta Kristina Hård Forser, 072 22 84 903, kristina.hard.forser@doggy.se"

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: