Annons:
Etikettallmänt
Läst 944 ggr
Angelicaan
3/30/19, 8:15 PM

Fästingar

Hej! Nu när det blivit varmare ute har också de där äckliga krypen (fästingarna) börjat visa sig. Vi bor ute på landet med två utekatter, båda väldigt långhåriga, och jag har dagligen nu fått plocka 5-6 krypande fästingar på varje katt och jag känner att det här kommer ju inte att gå i sommar. Så nu undrar jag, vad är erat bästa tips mot fästingar? Jag funderar på att köpa fästing halsband men har aldrig tidigare använt det och det finns ju en hel djungel där ute. Vilket ska man köpa? Tacksam för svar! ☀️

Annons:
[Forest]
3/31/19, 11:00 AM
#1

Vi kör med Frontline vet droppar i nacken. Kör med mindre dos inte maxdos pga vill inte överdosera.

kattöga
5/3/19, 11:12 AM
#2

Vi använder också Frontline. Det fungerar bra! Ges var tredje vecka ca.
Enkelt och besvärar inte katten (utom då man ger dem det, ifall de inte gillar att man gör det - vår ena katt gillar det inte alls).

Halsband på utekatter vill jag inte ha, då de lätt kan fastna i grenar o annat. Dessutom hjälper inte halsband ifall det lossnar och faller av.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: