Utekatter iFokus

Utekatter

Läst 132 ggr
maddask
2022-09-29 10:56
1

Grannar tar in min katt

Hej.
Har ett superproblem som gör
Mig galen. Har en katt på tre år och för ett år sedan köpte vi en till katt. Den första katten blev inte superfötjust i henne och började vara mer och mer utomhus. Efter några månader fick jag ett sms av en granne som glatt berättade att hon brukar ha honom hemma hos sig, och hon skickade bilder på när han låg i hennes soffa. Efter många om och men har jag fått henne att sluta ta in honom.
Efter det har jag förstått att han är runt hos alla grannar och smörar ( bor enbart pensionärer här är som är hemma hela dagarna) och smiter in hos vissa av dom . Man tänker ju då att folk tar ut katten om det inte är deras egen. Men nejnej, han kommer hem varje dag och är borstad och antagligen matad. Nu kommer han knappt hem alls längre och han tycker om den ” nya katten” mindre och mindre försvarar dag.
Vet inte vilken idiot det är som tar in honom, så vet inte vad jag ska göra. Tänkte sätta på honom ett halsband med något typ av meddelande på? Men vet inte hur det ska gå till. Någon som har ett tips på hur jag ska gå till väga?
Det är är kuvert problem jag inte trodde jag någonsin skulle ha. Hur tänker folk? Jag är ute och ropar och är orolig och då har någon stängt in honom.
Han kommer alltid på min inkallning så jag vet att han är inne hos någon dom gångerna han inte gör det. Det är oxå tydligt då han alltid kommer hem torr och fin trots att det är busväder ute, och man känner på lukten att han varit hemma hos någon.
Snälla ge mig tips! Blir tokig!

Pilspets
2022-09-29 11:02
0

Katter iFokus är mer folk på,testa där.🙂

Superjobbigt problem!

• Redigerat 2022-09-29 11:07 av Pilspets
maddask
2022-09-29 11:04
0

Tack!

Pyttelite
2022-09-29 11:14
0

Jag skulle rekommendera dig att använda halsband med GPS så ser du var katten varit.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

EquusCaty
2022-09-29 19:50
0

#3: tänkte skriva det.

Ja GPS halsband är ett tips. Försök även vänja katterna lite mer vid varandra.

Tjena^^

Hejsan..1234
2022-10-07 20:43
1

Jag tycker att du ska lägga ett GPS så du vet vart katten är och du ska berätta till grannen att sluta ta in din katt. Sen som du sa att man ska lägga ett meddelande på halsbandet så alla vet att man ska inte ta in katten inne i deras hus!!!!