Utekatter iFokus

Utekatter

Etikett: beteende
Läst 832 ggr
VildaVittra
3

Små presenter från våra vänner

Brukar din eller dina älsklingar ge dig små presenter? Det vidrigaste jag varit med om är när katten la en död råtta på diskbänken bredvid kylskåpet. Det blev totalsanering den morgonen.

File:Cat and mouse.jpg

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland men inte ofta längre (för att visa att vi inte tycker om att hon tar fåglar brukar vi ta fåglar från henne så hon går snarare förbi med dom men äter dom på behörigt avstånd.)

Blandannat hjälper det att vi inte har kattlucka så hon kan inte smyga in med sånt iallafall

l'm back

[Annamaja27]
1

Tyvärr ja…

Vet inte om det var en present precis men härom natten vaknade jag till av att en vettskrämd mus genade över min kudde. Med katten hack i häl. FY!

Marr
1

Eftersom jag har port till mitt hus fast jag bor på landet, så kommer inte mina katter in med "godiset". Så nu för tiden slipper jag det. Men en gång fanns en levande mus under täcket i sängen när jag bäddade upp. Lyckades få ut den utan katten efter.Pustar

Numera sätter dom sig utanför och ropar med sitt byte, men då kommer Skatorna. Skatorna städar bra här.Tummen upp

När kissarna är ute på gärdet och letar sork så har dom hela Skatgänget med som spatserar runt dom.Skrattar

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Idunvallen
0

Förra sommaren när mina katter hade tillgång till kattluckan(används ej för tillfället pga jourkatter) så fick jag ofta jaga möss då de kom in med de, lekte med de en stund, tröttnade och gick innan de dödat musen… Så vart många gånger jag fick jaga… Roligast hade jag åt skogsmössen, så jäkla tuffa och kaxiga, gjorde utfall mot både katterna och mig.

Medarbetare på Utekatter iFokus

Sasa Allie
0

Grannens katt försökte ge en liten mus i present till Kompis.