Vargen gör nytta när den äter katter
Vildmarksprofilen Andris ”Fågelviskaren” Hansen har i perioder levt i Sjundareviret tillsammans med vargarna och han anser att beslutet om skyddsjakt på den närgångna vargen i Nykvarn är förhastat. – Länsstyrelsen går återigen på linjen att skjuta bort ett problem, säger han.
Läs mer här:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/andris-fagelviskaren-om-skyddsjakten
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2022-09-04 13:25 av EquusCaty
Tycker verkligen inte det!
Tjena^^
#1: Nej det var ett hemskt uttalande.
#2: precis. Som om att en varg gör nytta då den äter upp älskade katter.
Tjena^^
#3: Det var inte det han sa, om man kollar på klippet.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#4: Jo det var exakt så han sa - då har du inte tittat ordentligt.
#5: Tack, det har jag. :)
Som jag tagit upp i andra trådar. Låter man katten springa lös kan den råka illa ut.
#6 Då får du repetera - det finns en textad variant oxå.
#7: Absolut men det är skillnad att säga att vargen gör nytta när den äter katter.
Den gör väl lika mycket nytta då den dödar får och hundar. 😊
#8: Det behövs inte. Jag vet inte hur det fungerar för dig, men när något är så enkelt att både höra och förstå behöver jag inte se på repeat. Är det annorlunda för dig så är det okej, vi kan inte alltid förstå lika snabbt alla gånger. Men personligen klarar jag mig med en visning. :)
#9: Ok men du lyssnade inte fdå isåfall. 🫤
#10: Det är din åsikt. :)
Nej det är fakta, vad sa han då om han inte sa att Vargen gör nytta när den äter katter?
Det är ingen åsikt jag vill ha fram utan vad han ordagrant sa om han inte sa ovanstående?
- Redigerat 2022-09-04 15:56 av Pyttelite
#12: Förstår att det kanske är tufft att inte bara plocka ut en bit av vad som sades istället för hela sammanhanget, men det får du nog göra om du vill ha rätt här. Vilket jag vet är väldigt viktigt för dig. Men du kan ju alltid kolla igen, som du tipsade mig om tidigare. :)
#13: Så du menar att han sa så men inte menade det?
Är inte det olika saker? Hur var det nu med åsikter och fakta. Finns det skillnad?
Vargar ska inte vara i tättbebyggda områden - de kommer förr eller senare att ta katter och hundar som är inhängnade eller går i band och kanske till och med skada mindre lekande barn.
#14: Klippet är väldigt kort och lätt att förstå. Har du kämpigt med det får du kolla igen eller be någon förklara. Det har jag inte tid för.
#15: Brukar vara så när man faktiskt minns fel! 😵💫
#16: Så nu är det inte min uppfattningsförmåga det är fel på utan mitt minne? Jag vet inte hur kort ditt är, vore jobbigt om det var så här kort och då förstår jag att du måste argumentera såhär, men mitt minne är rätt bra.
Hoppas minnet bättrar på sig, måste vara riktigt tufft. Lycka till med det i framtiden! 👍
#17: Jag försökte hjälpa dig ur knipan - du hade fel om du hellre vill att jag säger det och du kan inte ta det.
#18: Du är bra rolig du. :D
Lycka till! 👍
Så var det över för den här gången.
Förra tisdagen fattade Länstyrelsen i Stockholm beslut om skyddsjakt på den varg som misstänks ha tagit katter och närmat sig människor och hundar i Nykvarn. Nu har en varg skjutits inom jaktområdet. Enligt Länsstyrelsen rör det sig om en tik på 38 kilo som fälldes på måndagen inom jaktområdet vid Nygård utanför Nykvarn.
Skyddsjakten har därmed upphört att gälla.
Lyssna här på reportaget:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/varg-skjuten-i-nykvarn-under-skyddsjakten