Gåva
Just nu sitter jag med världens snällaste katt i knät. Jag var nyss ute och ropade på katten för att få henne att komma in för kvällen. Jag han bara ropa en gång innan hon kom springande med något i munnen. När hon fick syn på mig ändrade hon riktning och sprang fram till mig istället, och lade ner en stor fin nyfångad (död) sork på trappan vid mina fötter! Hon visade tydligt att det var en gåva från henne till mig! Vilken present! Jag blev så stolt och glad!
❤️🐱😍
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen
Härligt! Men ibland kan gåvorna bli för många 🙂
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Åhh så snällt av henne. Hur ska den tillagas? Grilla kanske med lite bea och pommes?😃
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 kattöga. Så länge hon lämnar över gåvorna utomhus är jag bara tacksam för dem! 😃
#2 VildaVittra. Grillad var en bra idé! Men det är lite sent i kväll. Hade bara tänkt ha lite potatischips till. 😂
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen
#3 :) Ja, det skulle jag också vara! :) Men min kattdam vill gärna ta in dem i gemenskapen direkt. Alltså hon kommer för det mesta in med gåvorna. Det beror på om de är levande eller inte (gåvorna alltså) hur de sen ska tillagas. Blir det mycket jakt så behöver vi mycket tillbehör till men är de redan Tagna af Lifvet av "damen" själv så kan det räcka med ett litet bröd till… eller nåt.
Potatischips till….. hmm…. kanske kan va nåt till nästa gåva…
Men ja, Cattisa, det är kärleksgåvor du får! ❤️
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
flambera de fritera de
med ris o grönsaker