Utekatter iFokus

Utekatter

Etikettallmänt
Läst 1060 ggr
VildaVittra
0

Snabbis eller långpromenad?

Hur många timmar om dagen är era katter utomhus på fri tass sommartid?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Grace2009
0

Oftast från 22:00 till 05:00 ungefär. Så 7 timmar, men händer att det bara blir 5 timmar eller mer, så som 8-9 timmar.

Cragan
0

det varierar från 2-3 min om han bedömer vädret som för dåligt till 12 timmar var av hälften spenderas sovande på verandan oavsett om dörren är öppen eller ej 🤔

tlover
0

På sommaren så kan hon ibland bara gå in för att äta och sen gå ut igen.

En stor del av tiden (på dagen) så ligger hon däremot antingen i skuggan av bilen och goar sig eller "hjälper" oss i trädgården

l'm back

Fridaaaa
0

Väldigt olika. Findus är ute många timmar/dag-natt, Fia är ute färre timmar.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Halvdansken
0

På sommaren står dörren till altanen öppen från det att vi går upp till att vi går i säng, så det är svårt att säga.
Vår ena katt som tar kattluckan på andra våningen (jo, den är där) kommer och går som han vill hela året, så hans mönster är detsamma. Den andra som inte fixar att ta sig in/ut via soptunna, staket, mur och balkong, och dessutom är vämeälskare, är inne större delen av vintern och ute större delen av sommaren.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[varg74]
0

min ute från 07 till 17.30 men kan hoppa in via fönstret

IngaTrnqvist
0

Ingen aning, han är ute i princip hela tiden på sommaren, kommer bara in och äter.

fulifuli
0

Varierar väldigt mycket allt från några timmar till upp till en vecka. Beror på väder och säsong.

Cahira
0

24 timmar, utom Frostbite som nu blivit permanent resident inomhus.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[TeamGolden]
0

Oj har ingen tid på honom, nu är han gammal så går inte lika långt längre men på sommaren är han aldrig inomhus, han är på trädgården och myser i solen. På vintern är han inne mer

Idunvallen
0

Nu på sommaren är de ute det mesta av tiden. Ibland på riktiga långturer och ibland kikar de in hemma titt som tätt… Men mesta delen av tiden är de ändå ute nu.

Medarbetare på Utekatter iFokus

Thaeri
0

Hur mycket Tarzan är ute på balkongen varierar, är jag därute också så kan han vara där större delen av dagen, är jag inne så blir det kanske 2-3 timmar på sin höjd, beror lite på väder. Han får inte vara därute medan jag är borta eller sover, för nätet är inte det allra säkraste.

När han bodde hos mina föräldrar och var mer klassisk utekatt var han ute mer, men det berodde oftast på att han kanske inte blev insläppt precis när han ville, om han redan var ute när de åkte hemifrån eller så. Eller att mina bröder var i närheten, de associerade han med obehag; det var inte det att de är elaka mot katter men den ene fick i uppdrag att plocka in honom i en transportbur inför ett veterinärbesök innan Tarzan kände honom, och den andre är ganska klumpig och högljudd i sitt sätt.

Fick han välja själv och det var fint väder var han ute kanske 4-5 timmar om dagen, mer om mina föräldrar och/eller jag var hemma och ute, men var det dåligt väder tog han ett par snabbrundor runt reviret och var inne resten. En vinter parkerade han sig inomhus i över en månad på grund av snön.

Han är ute mer när vädret är dåligt nu än när han bodde hos mina föräldrar, men det beror antagligen på att balkongen är ganska skyddad, den är liksom insänkt i byggnaden så bara en sida är öppen, och oftast har jag sådan tur med vindarna att den håller sig helt torr trots ösregn utanför. Och så står dörren öppen så han vet att han kommer in precis när han vill, det gjorde den inte där.

ebbamedruby
0

När hon vill gå ut, så det är olika beroende på vädret och så. På vintern, om det är kallt och främst snö går hon bara ut för att kissa, så en timme per dag kanske. På sommaren går hon in om det är för varmt, men vi har öppen dörr då, så jag skulle säga kanske 06.30-14.15 och sedan 15.00-23.00. :)