Den smidiga katten
Man får ju höra att katter är så smidiga och alltid landar på tassarna, men jag har antingen något allvarligt fel på mina katter eller så stämmer inte det där.
Mina drar fram som bulldozrar och välter allt i sin väg.
Är dina katter smidiga?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Lillan är smidig och närapå "elegant". Chili är något klumpigare, inte lika fin i steget om man säger så. Men inte så att det är extremt, han är vig.
När han jagar är han den mest smidiga och eleganta varelse jag någonsin skådat, annars icke. Här rullas det över tangentbord ("shut down" knappen är numera borttagen) och saker rives ner från bord och hyllor (inkluderat att han själv trampar snett och ramlar ner från bordet). Vet ej hur många gånger han har åkt i full fart in i diverse väggar när han har lekt med påsklämmor. Tur att han sover mestadels när han är inomhus :P
katter landar på fötter ja från låga höjder. För de vrider sig smidiga i kroppen men inte altid invuellt
Har två seniorer som är väldigt olika varandra! Honan springer, leker, jagar utomhus och klarar graciösa hopp trots övervikt. Men hanen är mycket trögare och rör sig inte så mycket mer än nödvändigt, förutom när han får sina ryck.
De är inte särskilt osmidiga i hemmet, så blomkrukorna har det bra hos oss.😃
Gamla Trisseman har aldrig varit den smidiga sorten utan mer trivsam soffpotatis. Nu på äldre dagar tar han det lite extra lugnt….dvs när det inte står jakt på programmet…Jösses, då är det en effektiv, smidig, blixtsnabb jägare man ser!
Den sker inte ofta numera den här förvandlingen, men man blir lika förbluffad varje gång man ser den!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
väldigt smidig för sin ålder, han har aldrig vält något (bortsett från granen för herrans massa år sen 😂)

Tarzan, smidig?!😃
Nä, det är det sista han är. Speciellt uppenbart blev det nä han bodde hos mina föräldrar och hade en kattkompis vid namn Trullz och som var smidigheten personifierad typ.
Jag har skrattat många gånger åt Bamse som tror han är så smidig när han går balansgång på staketet 😃 Annars så välter han det mesta som står i vägen i fönstret. Saga har nyligen blivit innekatt från vart vildkisse, hon kelar så mycket och visst har hon både en o två gånger ramlat pladask ner från våran säng. Annars river hon inte ner saker när hon sitter o spanar ut. Hon gör konstiga kullerbyttor när hon kelar o hon ser inte vidare smidig ut, lite förvånad blick får hon med när hon gjort kullerbyttan :D
Bamse är en typiskt hankatt cool ligger han o raklång på rygg för lufta sitt behag. Saga typisk flickig som viker fint under sina tassar när hon ligger kanske är det så att töserna är mer "pippinetta" och river inte allt som kommer i deras väg.